Utmaning!

Jag såg på Julias sida att hon hade en liten utmaning.

Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Sanna, Lisa, Vickan och Ida får räcka för min del.

Matlagningstix

Jag har flera konstiga matlagnongstix. Alltid när jag lagar mat hos mamma har jag min fot på ugnshandtaget. Och när jag är hos t.ex. Robin så blir jag helt förvånad när det inte finns något handtag att stödja sig på.
När Sanna och jag bakar vår traditionella lov-bakning tror jag att jag är mamman och låter inte Sanna gör nåt. Hon får bara slicka smeten av visparna, om end det. :D

"Fast ändå inte"

"fast ändå inte" har blivit ett standard uttryck för mig. Om jag och Ida t.ex. går på stan och ser ngt fint så säger Ida "den var fin" då säger jag "JA!...Fast ändå inte".

Saltlakrisälskare

Ännu en standardfras. "nu skulle det inte sitta fel med en salt lakris bit." Det kan aldirg bli fel med ngt salt.:)

Minigolfhatare

Jag har till och med slutat försöka spela minigolf. Om jag inte får under tre slag på den där första lilla töntiga gröna banan så överdriver jag slagen på resten av banorna och kommer sist sist sist. Varje gång. Och varje gång slutar likadant. Jag blir sur. I och för sig är jag en dålig förlorare i allt. Men speciellt minigolf.

Tetrisberoende

Jag har väldigt lätt för att bli beroende av spel. Jag har avverkat en hel del panic piraya, raymond gold, harpan, quadrapop och massa fler.  Just nu är jag beroende av tetris hur tråkigt det än låter. Händer väl itne så mycker annat, kan jag tänka mig. :)

Fobi människa

Min största fobi är fötter. Uhh, jag mår nästan illa av att skriva ordet. :p Men jag har även andra fobier som ger mig sjuka äckel känslor. Det är t.ex. folk som nyser hostar eller snyter sig. Snor och baciller över huvud taget är nog det äckligaste som finns. UH! Jag får rysningar.

Martina

Kommentarer
Postat av: sunny sol

Men lillstina:9 JAg hade ju redan utmanat dig:) Ska vi leka på lör kanske? Puss

Postat av: lisa

haha utmaningen, ja! jag tror tyvärr jag hoppar den. Problemet är att jag aldrig orkar skriva så långt. men du gjorde det bra :)

2007-03-16 @ 13:44:42
URL: http://lisaandersson.webblogg.se

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback