Martina observerar

När jag skulle åka hem igår satt jag på en bänk och väntade på bussen. Runt omkring mig satt de underliga människor som befolkar Östergötland. Till vänster om mig satt en tjej (såg ut att vara runt 13-14) med det som jag förmodar var henner son. Han klängde på henne men hon verkade vara med intresserad av den cigarett som hon ännu inte hade rökt färdigt. Stackars liten pojke...

Till höger om mig sitter en kvinna som verkar lite utveckllingstörd och hånglar med en äldre man med tungorna utanför munnarna. 

Framför mig åker en liten unge fram och tillbaka på trottoaren på en skateboard och kämpar med hela sin tunna kroppsvikt för att komma framåt. När han äntligen nått slutet av trottoaren hoppar han har skateboarden för att sedan ställa sig på den igen och åka tillbaka..

Väl på bussen ser jag en man i neonfärgade regnkläder. Han får syn på mig och gör en flirt-blink. (Inte nog med att jag hatar dessa flirt-blinkar, jag VET att han bor på ett gruppboende i Söderköping och att hans flickvän sitter mittemt honom) Hans flickvän sitter i sätet mittemot och gapar, inte av förvåning, utan mest för att lufta munnen tror jag. 

Jag skrev klart projektet med mycket möda. Äntligen. 

image270 
Den här härliga bakis-bilden från Åby,
Åbu, Åbo. :D

Tiny

Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback