Middagstips, någon?

När det börjar närma sig kväll har jag och Robin ofta samma problem.. Matlagning!

VI har våra specialiteter, som vi säkert delar med många; spagetti och köttfärsås, tacos, kötbullar, fläskfile med potatisgratäng eller potatis osv.

Här om dagen gjorde vi hemlagad pizza med salami, fetaost, färska champinjoner och vitlökstomatsås. (+bananer för mig) Det var faktiskt mycket gott men det tröttnar man ju på att laga varje dag.
Vi brukar göra supergoda hemgjorda hamburgare med klyftpotatis och sallad och kanske chiabatabröd. Mmm! Det är jättelätt att göra egen hamburger dressing på majonäs, ketchup och hackad saltgurka! Testa!

Men nu behöver jag inspiration, vad kan man laga, som är lätt, går snabbt och inte lämnad högar av disk efter sig?

Alla som bor ensamma måste ju ha massor med tips.. eller?


Fil och musli kanske...?

Kommentarer
Postat av: Cate

Du köper Keldas "Grön Sparrissoppa", kokar upp.



Fräs bacon hackad förbi fettexplotionen och blotta av på hushållspapper.



Tar toastbröd och smör dem med vitlökssmör. Skär dem på digonalen och kör på grill i ugnen.



Voila!



Om du känner dig extra fiffig kan du hacka ner kokad sparris i soppan också!

Postat av: Anonym

Tillaga kycklingfilé i ugn eller köp färdiggrillad. Skär den sedan i mindre delar. Stek sedan lätt i panna och tillsätt créme fraiche och marinerade vitlöksklyftor, kom ihåg att ha i marinaden. Servera med ex. ris eller potatisklyftor.



Snabbt o lätt, o nästan ingen onödig disk:)

2008-08-27 @ 18:47:52
Postat av: Cate

Haha, ja precis. Men jag tänkte att då kommer ju en kastrull, en skärbräda samt en kniv till i diskhögen ;)



Ja vi bor i en egen lägenhet. I ganska precis 2 år nu. Rätt skönt men man måste ju tyvärr handskas med disk, tvätt och diverse dammråttor ;)



Har du också eget?



2008-08-27 @ 18:55:17
URL: http://www.tjoffe.com
Postat av: sanna

Hm, det där problemet känner jag igen..kanske inte i samma utsträckning, men lite iaf!

Min lösning heter sushi! Nevars, men jag vet en jättenkel och framförallt god rätt.

Gör såhär:



Stek kyckling så den får yta.

Därefter häller man in lätt cremefraish (vet inte hur det stavas, lär mig aldrig) så att kycklingarna täcks. Sen i mid frysta franska örter (finn i paket). i med en tärning kött/grönskaks buljong, salta peppra, sen ska det puttra till kycklingen är klar.

Till detta hasselbackspotatis.



MUMS!!

2008-08-27 @ 19:27:18
URL: http://sannie.webblogg.se/

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback