Bilresan & varamobadet

Min härliga helg
Fredag: Fest hos och för lisa med utgång på otten
Lördag: Utflykt till Varamobadet och jobb på otten
Söndag: Sol och bad och läsa. Aaahh!

Jag vaknar av en väldigt hög ljudsignal rätt in i mitt öra. Öppnar ett öga och allt känns bra.
Jag inser att det är min mobil som ger ifrån sig den höga ljudsignalen. Men, där tar känslan
av att allt är OK slut.. Det beror på att jag reser på mig. Jag är väldigt illamående och yr.
Bakis med andra ord.
- Hallå..?
- Ja hej det är mamma. Vi plockar upp dig om en kvart vi ska åka och bada.
- Jaha.. ja okej visst. Vart ska vi bada?
- Varamobadet.. Det tar typ en timma och en kvart att åka..
- Jaha...

EN TIMMA OCH EN KVART?? I 40 graders värme på en slingrig väg..

Jag sätter mig i bilen. Vevar ned rutan och vi åker för att plocka upp Ida..
Ida går med ostadiga steg mot bilen och jag ser att det är något med hennes ögon.
Ida försöker se glad ut och spärra upp ögonen... Det går inte.. Hon byter taktik och
försöker se ut som om hon kisar.. Går ej.. Hon ger upp och tar på solglasögonen.

Jag säger hej till Ida men sen måste jag fokusera på vägen och vinddraget.
Trots denna pärs att åka bil kommer vi fram till varamobadet. SÅ HIMLA FINT!


Kommentarer
Postat av: jenny

haha jag mådde sjukt dåligt efter i fredags & fick också sitta i en bil, (kurviga vägar) i en hel timme.. fyfan, jag var grön i ansiktet.

Postat av: Ida Linnéa Karlsson

Haha vlket roligt inlägg. Jag ringer till dig typ ny och meddelar att stan idag inte är ett alternativ, jag blev nämligen akut trött.

2008-07-29 @ 18:04:07
URL: http://idalinnea.webblogg.se/

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback