Lördagens studentskiva

Min partykväll började på make up store. Mina känslor inför att blir sminkad där har verkligen varierat. Förra gången jag sminkade mig där blev jag så missnöjd.

Det jag ville ha: En naturlig sminkning med aprikosa färger
Det jag fick: Ett guldansikte med illorange ögonskugga

Men den här gången blev jag verkligen nöjd och jag köpte med min tre ögonskuggor och ett läppglas. Kvällen fortsatte hemma hos Frida med rosèvin och alla fina tjejer. Vi gick sjungandes på studentsången vidare till trädgården. Alla jag känner och några till var där. Det var sjukt bra student-stämning och varje tal avslutades med: Sjung om studentens lyckliga dag...   

Min kväll slutade, trumvirvel, Tada: På otten. Det var inte speciellt roligt, vilket inte förvånar mig. Men min kväll kändes ändå lyckad och jag ser fram emot studentveckan ännu mer nu. 

Idag vaknade jag upp med den västa baksmällan jag någonsin kännt. Det värsta är att den inte är över än. Jag fattar inte vad som har hänt jag brukar nästan aldrig bli bakis. 

Ikväll ska jag jobba.....

image372image371

Nu ska jag baka björnbärspaj med vit choklad!

Kommentarer
Postat av: Tom

Hej! Vill inte förstöra din björnbärspaj med det finns ingen vit choklad, det är en mjölk produkt:P

Postat av: linn

sexigt kort på mig!! haha ! men kul var det i går:D

2008-05-24 @ 20:01:48
Postat av: Tom

Hej!
Förlåt! Jag hade fel. Så här är det.

Vit choklad är en variant av mjölkchoklad där endast fettet från kakaobönan har använts, men inte själva kakaomassan. Resultatet är en nästan vit choklad.

Man smaksätter ofta vit choklad med vanilj, eftersom kakaosmöret i sig är nästan smak- och luktlöst.

Inom EU existerar särskilda regler för varor som saluförs under försäljningsnamnet och det bestämmer bland annat innehållet som hur mycket kakaosmör det måste finnas för att kallas vit choklad.

Kvalitetsfaktorerna är färre och enklare att styra över än för vanlig choklad. Detta beror bland annat på att man inte använder sig av kakaomassan där den mesta av aromen och smaken finns.

Vit choklad är svårare att smälta än vanlig choklad då den kan skära sig och bli en oljig massa.

Vit choklad är fetare än vanlig, eftersom huvudingrediensen är kakaosmör.

Vit choklad används förutom som huvudingrediens i praliner även som dekoration på praliner med mörk choklad eller mjölkchoklad.

2008-05-25 @ 08:36:34
URL: http://starsandfashion.webblogg.se
Postat av: Tom

Fel låt vann!!!!!!!!!

2008-05-25 @ 08:37:26
URL: http://starsandfashion.webblogg.se
Postat av: Anonym

hahahahaha, kortet på dig och mig. jag tror jag dör. hej hopp trash-frida

2008-05-25 @ 12:30:14
URL: http://agrenfrida.blogg.se

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback