Avocadoruinerad!

Idag gick jag från telia till stan för att köpa lunch. Men den här gången styrede jag inte mina steg mot fräcka fröken och den välbekanta salladen med tonfisk och couscous. Istället gick jag till mitt andra favorit-lunch-köpar-ställe: Hemköp!

Länge och ävl gick jag genom hyllorna och valde mellan yoghurt och hemgjord paj. Eftersom min kostcirkel till största del består av youghurt baserd kost (orkar inte laga någon annan mat till mig själv när Robin är borta) tog jag det senare alternativet; Hemköps matpaj med lax och spenat. MMmm!

Till detta valde jag två avocado och en paprika och en chokladbit till efterrätt. Till min stora förvåning slutade det lilla kalaset på 106kr. 106??? Men jag höll minen inför kassörskan och bad bara om kvittot. Jaha, mina ekologiska avocados i microstorlek kostade 37kr.

Så...nu sitter jag här och försöker njuta lite extra och intalar samtidigt mig själv att det var värt 36kr eftersom de är ekologiskt odlade. Men.. Det är ganska svårt att övertala mig tycker jag.

Hur som helst tycker jag att det är llite väl få av er som har skrivit era nummer. Fortsätta gärna med det!
Mitt nya nummer är påväg! :)


Puss och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: sanna

I know! Var har du tagir vägen? Senast jag såg dig sprang du in i hissen och tryckte på knappen medan jag stod förvånad utanför, haha!



Tack ska du ha! Ja, vad händer...inte så värst mkt! Jobba, träna, jobba, jobba, äta smågodis, jobba, träna...Haha:) Vad gör du?



JAg saknar höstlovet mer än jag hade trott! det var verklligen en favorti!


Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback