Hej jag heter lite Martina Engwall

Ja, visst händer det då och då att jag säger konstiga saker i telefonen. Det är preciis lika pinsamt varje gång för det är ju så uppenbart att jag, just när kunden presenterar sig och berättar sitt ärende, gör något helt annat!

Jag ser att det ringer och inser att jag precis har stoppat in en godis i munnen. En hård godis. Jag måste ju ta samtalet i alla fall, trycker undad godisen i kinden och tänker: Jaha, nu kommer kunden säga; vad har du i munnen då?. Jag bestämmer mig för att i så fall svara: En halstablett, jag har lite ont i halsen.

I samma sekund som jag tänker ordet lite trycker jag på knappen och säger:

Jag:  Välkommer jag heter lite Martina Engwall.
Kunden: Eh, jaha.. Jag heter .... och jag vill uppgradera mitt bredband.
Jag: Ja, hej!
Kunden: Jag har 0.25 Mbit idag och skulle vilja ha två
Jag: Ja, hej!

Men herregud är jag helt efterbliven!? Jag börjar svettas och skrattar lite och säger:

Jag: Men gud förlåt, jag var lite okoncentrerad. (Herregud! Hur kan ajg säga så?)
Kunden: Ja, okej.. Det är lugnt..

Sen flöt samtalet på och jag fick mitt sälj, men antagligen inte kundens förtoende. Aj, Aj..



Kommentarer
Postat av: sanna

Hahaha. Jag presenterade mig på följade sätt idag:

Välkommen till Leveranssupport SVEN Andersson!

Haha!

JAg vill med se på en show! BG för hemskt gärna medverka!

I helgen är jag inte hundra på vad som ska ske, jag ska inte inte till Sthlm. Imorn tror jag att vi ska till Jill &Per. Resten av helgen ligger löst..kanske utgång eller hemma kväll. MEn pyssel låter som en ypperlig idé!



Puh

Postat av: Ida

Hahaha

2008-10-09 @ 15:04:05
URL: http://idalinnea.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hahahah, de där är så pinsamt!!! jag har också råkat sagt allt möjligt konstigt.

2008-10-09 @ 23:01:56
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback