Kapet

Jag trodde att detta skulle bli en lugn helg med massor av pluggande. Det var itne riktigt så det slutade.

Fredagen spenderade jag med mina käära pojkvän och hans kompisar och deras flickvänner hemma hos johnsson. :)

Fredagens topp tre:
21 eller poker eller vad det var på palace. Robin blev hundra kronor rikare, med min hjälp. :)
♣ Malins komentarer: "Kolla vad vig jag är." (samtidigt som hon håller foten vid munnen) Och Lottas" hallå, hallå, hallå!" (på skånska)
♣När robins hundar började skälla tre på natten. :)

Den trevliga fredagsskvällen följdes av en jätte hektisk lördag. 

Robin glömde bort att han började kvart i tio och hans stackars pappa fick stjutsa in oss. Och stackars jag fick gå runt ensam på stan i en timme. Jag satt typ havla tiden i en provhytt på indiska och kände mig mobbad. 

Sen kom Hedvig och vi uträttade våran tradition på stan. Jag köpte två par skor ( väntar just nu på att maj ska komma så jag kan köpa ett tredje par.) och ett par knästrumpor, som jag antagligen aldrig kommer använda. :)

Jag och Hedvig skulle precis avsluta dagen med att gå till systemmet när jag upptäckte att min plånbok var borta. Då fick jag panik och började gråta direkt. Så gick vi runt i ALLA affärer och frågade om de hade sett min lilla plånka. Men NEJ, då började jag gråta ännu mer och alla som gick förbi trodde jag var utvecklignsstörd och alla expiditer trodde att jag var sju år.
 
Precis när jag hade förlorat allt hopp på att jag skulle få tillbaka den ringde en vakt till lindex och sa att de hade hittat den. På en hylla på indiska med mitt bankomatkort uppepå själva plånboken. Det känns verkligen som jag.
Och då började jag typ gråta av lycka istället.

Sen gick vi till Hedvig där vi lagade mat och gjorde oss festfina. :P

Lite sena var vi när vi kom till JC:s fest men ändå var vi först. Det kändes oroväckande. Men jag hade riktigt trevligt tillslut med många trevliga människor och min underbara. :)

Lördagens topp tre:
♣ 40-års kalaset i lägenheten ovanför som sålde drickar för 20 kronor och bjöd alla på cigaretter. Mina favoriter var nog "Ragnar" och " San Fransisco" men jag testade även på en "blå hissen". Jag tyckte i vilket fall att alla var riktiga kap. 
♣Jag blev tagen för att vara Hedvigs storasyster på 23 år. Kändes inte kul. :P
♣När jag slapp gå barfota hela vägen hem och red på robbes rygg.

På morgonen gjorde vi en picknick i solen med massa god frukost.
Jag har även gjort en plus och minus sida om mitt liv och kommit fram till att den negativa dominerar. (typ: jag har övertrasserat mitt konto, jag har inget pigment och sist med inte minst inget körkort ännu)

Nu ska jag återvända till mitt otroligt roliga liv och plugga inför världens jobbigaste vecka.

Martina

image75
( Jag är den ledsna apan och pappa är den som försöker hjälpa mig. Mamma är den andra apan som tittar på håkan som står lite lägre bort (inte med på bilden))


 
 

      

Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback