Kirby

Igår var vi alla hemma i huset helt chockade över den man i 60 års åldern som kom hem till oss. Vi hade blivit informerade om att en mattstädare skulle komma hem till oss och gratis tvätta en valfri matta.

Varför inte, liksom?


Mannen kliver in i vårt hus vid 18 på kvällen och vi visar vilken matta vi hade tänkt oss att vi skulle få rengjord. Då drar mannen fram en bronto-dammsugare och går runt ÖVERALLT i huset och visar denna dammsugares kapacitet. Annelie förljer tålmodig efter och kollar på, dammsugaren dånar så att invånarna i Afrika hör, pappa pratar i telefonen, jag springer runt och har panik för skolan och körkortet och Lisa försöker mitt i alla göra en avocadosås.


Sen låter mannen Annelie själv få testa och se hur underbar detta kärnkraftverk till dammsugare är. Han börjar gå in i pappas och Annelies sovrum och riva upp bäddningen och sängkläderna för att visa vad som gömmer sig i sängen. Sen kallar han in alla i huset så att vi ska se på hans små svarta trasor.
Hela tiden pratar han om maskinen com han tycker vi ska investera i, den kostade 32 000.

Mannen: "
Ska nu äta snart"

Vi:
" Ja, om några minuter"

Mannen:
" Okej, men det som ni ser här på trasan är kvalster och kvalsterbajs. Det finns i alla sängar och man kan bli allergisk mot det"

Jag tänkte; "Varför fråga om vi ska äta om han inte bryr sig om svaret och berätta ändå?"

TILLSLUT börjar han tvätta mattan. Han har då vistats i vårt hus i över två timmar och Annelie har inte hunnit äta för att han ska dra med henne överallt. Stackare! När mattan äntligen är klar är ändå inte mannen klar. Han stannar kvar i ytterligare en timme.

När han vid 21 står vid ytterdörren och ska gå hem avslutar han med att säga: " Jag är 1 poäng ifrån att vinna våran säljtävlning. Och om jag vinner kommer jag få åka till Köpenhamn på lyxresa och bo på fem-stjärnigt hotell. Jag känner att jag verkligen behöver den här resan. och om jag får sen blir jag glad. Och om ni köper den här maskinen så blir ni också glada. Jag kan fixa så att ni får den lite billigare. KÖP DEN!"

Starx efter 21 har vi lyckats köra ut honom ur huset och ringer runt till vänner för att varna dem för något som vi trodde var ett städbolag men egentligen var ett dammsugar-säljnings-bolag. 
Herregud, jag trodde vi var med i dolda kameran där ett tag. 

Nu ska jag fortsätta min fotografering på foto-kursen. 

/Martina



158239-51
Synny och mert 06.
 


Kommentarer
Postat av: Lisa

hahhaha!!

Postat av: sanna

HAHAHAHAAH! Jag skulle så gärna viljat sett det där!

2007-06-01 @ 10:45:29
URL: http://sannie.webblogg.se
Postat av: malin P

saknar dig gumman!

2007-06-04 @ 09:36:15

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback