Grappar, Grappar

Jag känner mig ensam nu när Ida har åkt. (jag är kär i Ida) Det är så roligt när hon är här och kollar på mina bilder och mina filmer. Dessutom tycker jag att vi var riktigt duktiga med vårt projektarbete! Nu har vi kommit en bit, men vi har sjukt mycket kvar (även om jag helst inte vill erkänna det)

Dåligt samvete tynger mitt lilla tickande otränade hjärta. Jag har inte gjort psykologi uppgiften. Hjälp! Ett litet ljus i mörkret är att jag har en lång håltimma imorn, alldeles för mig själv. Den ska jag spendera med psykologiböckerna i min nariga händer. Tack schemaläggaren på De Geer!

Den här veckan:
♥ Slutföra mitt intervjuarbete
♥ Skriva om HELA min loggbok
♥ Boka en körlektion (det tar emot att masa mig ned för kungsgatan)
♥ Skriva ett svensktal
♥ Ringa min sömmerska
♥ Lämna in projektarbetet
♥ Ha sleep over med världens bästa Ida
♥ Gå på 80- tals fest! Wih!
♥ Födelsedagsfirande!

Två viktiga frågor till mina kära läsare! Och svara den här gången, Lova!

1. Är det någon som skrivit ett roligt eller bra tal någon gång, som kan tipsa mig om vad mitt tal kan tänkas handla om? Snälla ni!

2. Vet någon hur man lägger in ett videoklipp? (Jag har nämligen världens roligaste (enlit mig) videoklipp från kryssningen. Detta klipp innehåller de två ord som är min rubrik, grappar=grabbar, på finlandssvenska)

image280

M

Kommentarer
Postat av: Fundersam

Det beror ju helt och hållet på vad talet ska handla om, vad är själva uppgiften, i vilket sammanhang ska du hålla talet? Annars har ja en hel del.

2008-04-06 @ 22:19:08
Postat av: Martina

Du fundersamma människa. Det kan handla om vad som helst: humor, argumenterande, informerande. Peppra på med tips bara! Vad som helst! :)

Postat av: Fundersam

Du kan låtsas att du är en f.d drog missbrukare som är på en skola och håller en föreläsning om droger för eleverna där, man skulle kunna få in lite humor där också!

2008-04-06 @ 23:07:29
Postat av: Martina

Men du fundersam, har du inga mer förslag? jag är lite despo... du verkar ju duktig. :)

2008-04-06 @ 23:29:57
URL: http://martinaengwall.webblogg.se
Postat av: Ida Linnéa Karlsson

Fan vilken bra funtersam tipsare du har fått. Ohh märtstjärt jag längtar efter vår sleepover. fast den andra filmen är ju sjuuuukt rolig också men det är nog mest vi som tycker. Jag tänkte spela in ett videaklipp när jag sjöng med ashögt till patrik isaksson i bilen förut och skicka till dig. Jag har en idé om 80-talsfesten men den tar jag på msn. ohh längtar till slutet på veckan :D:D:D:D

2008-04-06 @ 23:34:04
URL: http://idalinnea.webblogg.se
Postat av: anna

Tips är att ladda upp klippet på you tube (eller något likande) för att få url koden som du ska klistra in i HTML.

2008-04-06 @ 23:58:32

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback