Hej svejs i lingonskogen

Jag vet inte varför jag gillar den där över käcka hälsningsfrasen. Jag tror att det beror på att mamma hade en kompis när hon var liten, som mobbade mamma. (haha ofta de var kompisar). Den där tjejen stängde in mamma i ett rum och låste in henne. Mamma knackade och bankade och ropade innifrån rummet. Tillslut kom det in en liten lapp under dörrspringan. På lappen stod det: Hejsvejs i lingonskogen 
Haha!

Det känns som om jag har knarkat just nu (inte för att jag är riktigt säker på hur det känns) jag är så pigg så att jag knappt blinkar och jag känner för att utföra ett litet danspass eller nåt. Vad ska jag hitta på för att bli trött? 

Nu sitter jag här och tror att jag är duktig för att jag har skrivit upp allt jag borde göra på en papperslapp som jag antagligen snart kommer att slarva bort. Och om jag inte slarvar bort den så kommer inget av mina ärende och måsten att strykas. Jag är så LAT! Det enda jag har strukit från min lista är "måla naglarna". det känns så skönt att jag verkligen har tagit tag i det svåraste först!

Fundersam och ni andra, fortsätt tipsa om ämnen till mit tal!

image281
En liten vårglas på Halvars!

Kommentarer
Postat av: Ida Linnéa Karlsson

Man kan tro att det är ketchup. Men NEJ NEJ NEJ det är lingon från lingonskogen!

Postat av: JL

mm.. a du den där vårglassen var god till frukost du =) Ja vet vad du ska göra för att bli trött. Gå bort från datan, (dock inte än) sen så går du ut o tar en kvällspromenad.. då blir man alltid trött när man kommer in igen och så blir du av med all strålning från datan och koffeinet som du har i kroppen!
Hare gött koffeintina

2008-04-07 @ 00:25:43
Postat av: ida

jaa jag vet jag har också massor i skolan :( men det vore så mysigt ju! jag kan i stort sätt vilken dag som
helst, dock inte onsdag,menannars kan jag :) när tycker du?

2008-04-07 @ 00:45:25
URL: http://imoe.blogg.se
Postat av: Fundersam

Du kan ju prata om utseende fixering och komplex i dagens samhälle?

2008-04-07 @ 12:20:16
Postat av: fundersam

En sak till, hur kommer det sig att det är två glassar på just din plats martina? :)

2008-04-07 @ 16:15:37
Postat av: Martina

men du fundersam. Det beror på att jag egentligen satt mitt emot jonas och skulle sätta mig där för att Ida skulle ta kort. De bägarna som står på andra sidan är tomma och tillhör någon annan gäst :) Den andra glassen (som du tror är min) är idas, som tar kortet. :D sådär ja, nu slipper du va så fundersam. Inga mer förslag på ämnen?

2008-04-07 @ 16:19:28
URL: http://martinaengwall.webblogg.se
Postat av: fundersam

klart att de är tomma, det mesta som har med mat att göra brukar ju försvinna rätt snabbt när de handlar om dig (även det som inte är mat, men som du gärna äter ändå).. mer tips skulle ju kunna vara om varför de är viktigt att ha en bra studieteknik under gymnasie tiden eller att du tycker att klimatfrågan är en överdriven debatt eller tvärtom att man inte gör tillräckligt mycket åt den eller varför man inte gör mer för att underlätta för de blinda eller handikappade i samhället..

2008-04-07 @ 21:29:39

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback