Popp - Hjärna

När vi åt middag poppade det upp ett roligt minne i min hjärna:

Jag kliver in genom ytterdörren hemma hos Ida och ser att hon varit duktig och rensat ut lite på sitt rum. Vissa saker skulle skänkas, andra slängas. I lådan av bortrensade artiklar ser jag en halvfull parfym. Denna heta, exklusiva parfym var av märket Date, Jasmin, senast sedd i affärer år 1997.
Lite ironiskt frågar jag Ida: Åh, nej! Ska du verkligen slänga den DÄR parfymen? Varför då? Ida förstår för en gångs skull inte min sarkasm om svarar: Nej, men jag använder den inte längre så jag tänkte att jag skänker bort den till ett barnhem i Estland..   Det värsta var att hon verkligen var 100% seriös.

Nu ska jag försöka förtränga fler minnen av detta slag. I min hjärna ska det bara finnas sådant som handlar om Sverige på 1900- talet. För nu är det dags för projekt!

M

Kommentarer
Postat av: Jenny

hahah, den berömda date parfymen. den har vi nog alla haft.. de var ju dock ett antal år sedan:)


Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback