Morgonstund har guld i mun

Haha. Tänkte skriva "morgonsol har guld i mun". Jag tyckte det passade bättre, men det rimar ju inte ens. Så jag frågade Ida och hon sa hur det skulle vara.

Här står jag på skolan och uträttar lite ärenden efter en stressig morgon. Jag satte klockan på snooze i sömnen och vaknade tio i sju istället för halv. Jag sprang helt yr in i duschen och upptäckte att det inte fanns någon schampo. I en liten äcklig telia-handuk sprang jag hela vägen upp till det andra badrummet och tvingade pappa att kasta up shampoflaskan till mig. Freezing.. :P

Sen lyssnade jag på RIX morgonzoo hela morgonen och plattade håret och sminkade mig rätt fult. Jag gjorde mig en liten mango-hallon smoothie och åt knäckebröd med stark ost tills jag upptäckte att klockan var tio i åtta och att pappa hade gått ut och satt sig i bilen. Då borstade jag tänderna med fel tandborste ( Så himla äckligt) och tappade tandkräm på ett okänt ställe och sprang ut till bilen.

När jag satte mig i bilen blev stället jag tappat tandkrämen på inte okänt längre. Den vita smörjan fanns på mina väskor, på min jacka, på mina händer och på min tröja. Hur kunde jag missa? 

NÄR JAG VÄL KOMMER TILL SKOLAN EFTER DENNA HEKTISKA MORGON, SÅ HAR JAG INTE ENS NÅGON LEKTION! NU HAR JAG TVINGAT IDA ATT VARA MED MIG:)

Nu ska jag och min bästa Ida och gå ned på stan och uträtta ärenden.

Ha världens bästa fredag!

image216
Jag kör ännu en gång på denna bild från arkivet. Lovely Sonnypose!

Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback