Lördag?

Är det verkligen lördag idag? Det känns som att den här dagen har stått helt stilla. Och när det väl har rört sig så har det definitivt gått i slow motion..

Åh, jag är nervös.. Jag fattar inte. Jag brukar inte vara nervös för saker och ting. men nu är jag nervös för att jobba på otten. Mest är jag nog nervös för att jag ska göra fel. För att inte lyckas, som vanligt.. :)

Snart kommer Ida hit och håller mig sällskap och så ska hon vara så snäll så att hon kör mig ned dit sen!

Jag hoppas att kryssningen kommer att bli rolig trots att det inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. Nya förutsättningar, men det behöver inte bli misslyckat för det!

image260image261
Jag och Ida flirtade med snook på Jönköpings tågstation. Typ. :D


Ingen rubrik denna gång

hahahaha. Vad roligt. Det var någon som ringde till mig nyss och drev med mig. De sa att de ringde från någon himla stureplans grupp. Kände inte igen rösten men jag tyckte allt att jag hörde skratt i bakgrunden. De sa att de hade fått något tips av Ida att jag fanns i norrköping och sa att jag skulle komma till stockholm. 
Jag fattade väl att någon drev med mig. Men man kan ju inte vara säker, så därför kunde jag ju inte vara otrevlig. 
Men sen när jag försökte va lite seriös så la de på. . Fegisar :) 

Daddyday

Fredagen var en riktig pärla! Det är när man inte förväntar sig att ha kul som man har det! Jag var ganska otaggad när Sanna ringde och bad mig följa med på en liten utekväll. Min hjärna sa att jag borde ta det lugnt eftersom jag kommer festa loss  imorn. :) MEN! Jag lyssnade inte på hjärnan utan taggade till rätt bra och åkte till Palace!
Det var väldigt trevligt att träffa lite Söderköpingsmänniskor och uppdatera sig lite på svallret.
Tack alla trevliga!

Jag vaknade i ottan imorse och tvingade mig själv till spegeln för att få mig att inse att det var absolut nödvändigt med ett besök i sol & motions solarier. Jag gick dit och återvände rödflammig hem för att kolla på scrubs, som jag älskar, och ta en tupplur i soffan.

Pappa kom och hämtade mig och jag racade iväg bakom ratten med den där jävla övningskörningsskylten där bak. (jag veeet att det är dåligt att jag itne tagit körkort än. Men uppkörning är bokad!) Vi ködre runt i hela norrköping och stannade och åt en toast på gamla lindhals. Min söta pappa!

Ikväll ska jag jobba min första gång på otten. Jag är pirrig! 

 ♥

 

Dagens

Även om igår inte var någon bra dag så kändes det helt okej på världens bar. Jag kände attjag inte riktigt passade in. Lite ut tittad. Men det var gott med chai te. Testa det! 
Allt kan ändras på bara några timar. Från helt förstörd till bara ledsen till arg till snäll till ensam till ledsen igen. 
Som tur är kan det gå snabbt åt andra hållet också. Nu känns det bra..
Tack Ida min fina, som stårut med mig.  

Jag lyckades uträtta nästan alla ärenden igår. Duktigt. 

Jag har några kvar att uträtta
Gå till banken 
Köpa något fint (det kan jag vara värd)
Ringa min hudläkare
Köpa ett fodral till min kamera
Köpa ett serum för lockigt hår
Plugga (igen)

Jag brukar ofta stå för I-landsproblem. T.ex. "Åh, nej jag glömde de låga skorna hemma, nu måste jag gå med högklackat ända till otten." eller "Åh, vad jobbigt, det går bara att ta ut femhundralappar här" eller "Måste han bo på tredje vningen när det inte ens finns någon hiss" eller "Neej! vi har missat våra bästa år" HAHA! Tagiskt.
Men idag var det idas tur: "Det känns som att det alltid är jag som måste plocka ur den mögliga ur kylskåpet"
Finns det någon som känner sig träffad av att uttala sig innan man tänker? 

Martina

 

28/3-08..

image257
Lilla pappa, farfar och farmor.

Jag: Farmor det ligger snorkråkor i maten.
Farmor: Nej men tinis, nu får du skärpa dig. Det gör det inte alls!
Jag:(på bred östgötska) Nä, just det.. Det går ju inte. snorkråkor är ju militärgröna..


Du var och kommer alltid att vara världens bästa farmor!
Det känns bra ändå.. ♥ 

Inte mer.

Nu räcker det.


Publiken heter Elin, and I wanna do Elin.





Godmorgon

Idag är jag glad faktiskt. Känns lite ovanligt.. typ. Men jag tror att det beror på solen. Dock räcker inte den solen för mig för jag hade tänkt att åka och utnyttja mitt solkort på sol& motion senare idag. Jag smälter in i väggarna bakom datorn just nu. Och de väggarna har ingen fin solbränd färg direkt.  

Idag ska jag vara duktig! 
Jobba på mammas och pappas jobb
Städa trappor i pappas hyreslägenhets trapuppgång
Sola
Gå till banken
Plugga projekt

Ikväll har jag och Ida bestämt oss för att hitta på nåt speciellt roligt. Jag vet itne riktigt vad vi hade tänk oss. Någon som har förslag och som vill följa med? :)

Jag har kommit på att jag antagligen ska fira min födelsedag den 5:e April. Ni får ett sms om det blir så!


image256
Haha, fint att jag tar på mig själv :D FjortiZzZ :P

Martina

La uva och snögubbetävling

image249 image250 image251
Påbörjad..                                            Nästan färdig..                          Ännu mer nästan färdig..
image254 image255
Mig i mina 70-talsbyxor (som inte syns) och råttsvansen + en häst.

De här snöiga bilderna sammanfattar vad jag har gjort idag. Dock visar de inte att jag har spenderat en massa tid framför datorn, kämpandes med mitt och Idas projektarbete. Men det var rätt kul ändå!

Efter min effektiva pluggning åkte jag och Ida till Söderköping. Återigen min hemby. Vi bestämde oss för att fylla magen med lite spanska tapas på La uva. Och nu ska vi bränna det genom att ha en snögubbe tävling. Ida Moe kommer senare! Ska bli så kul. Ida K och Ida M var de enda som nappade på snölek..

Hejdå!

Snölykta & Ångest

Jag och Hedvig hittade inte våra urväxta everetst kläder, utan fick ta på oss Håkans smedby-jacka / En blå vindjacka, ett par termobyxor av tyg från 70-talet som trendigt sitter i midjan och Hedvig hade ett par svarta vindbyxor. Till det matchade vi våra skinn stövlar, replay mössa och ett par ljusblå vantar som farmor har gjort!
Flashigt!

Trots att jag känner mig nöjd över vårt bygge har jag nu fått ångest. Det är så mycket jag verkligen, verkligen borde göra. Känner att jag inte rirktigt utyttjat tiden på påsklovet på rätt sätt.

Det tråkiga... 
Historiaarbete
PROJEKTARBETE
Betala räkning
Jobba
Psykologi
Engelskaläxa
Internationella relationer prov
Gå till banken

Det roliga!
Köpa ett serum för lockigt hår
Träffa Ida ♥.
Köpa student inbjudningskort
Köpa ett fodral till min kamera
Åka pulka ikväll! Wihu!
Ha födelsedagsmiddag (jag vet att det är sent) Kanske 4 eller 5 april? Kan ni det mina vänner?

Nä, nu måste det bli lite action på mig!

Hejdå!


Godmorgon!

De första kommentarerna om naturen:
Det är typ som Åre 1994 -R
Herregud, det är för vitt jag kan typ inte kolla ut - H
Fy vad kallt stäng ytterdörren - M

Vet ni vad? Jag SKA leka i snön idag. Jag och Hedvig ska dra på oss våra för små everest jackor och termo byxor och springa ut i snön. :) Där jag bor finns typ bara vårat hus, ett stall, ett ålderdomshem och ett hem för utvecklingstörda, så jag tror inte att någon bryr sig.

MEN! (Tony Irwing, igen) Jag får inte glömma att plugga idag också. Ska ringa min söta Ida när det blir dags! Det var länge sen vi sågs och jag tror vi kan behöva en Martina-Ida dag!

Dags att bli sju och ett halvt på nytt. LEKA. 

image248
Kan vara den sötaste bebisen i världshistorien, min kusin Ruben, som snart ska få ett syskon. 
Nu är Ruben större med blond pottfrilla. Men eftersom de bor i Sydney så kan jag inte se dem.
 :(

Martina



 


Spelkväll och läsrekord!

En riktigt mysig kväll har det varit med hemgjord pizza och spel. Vet inte vad det blir för spel men jag ska gå och kolla i spellådan nu. Rappa Kajla tror jag står på menyn..
 
Jill och Per har fått en liten flickbebis. Grattis till Ellen!

Imorn satsar jag på att jobba med projektet. Effektivt!  Och kanske om jag får något napp på pulkaåkningen.

Dags att vinna på att hitta på förklaringar på ord!

Peace!


Gosedjur eller stringtrosor?

Dagen började som en ledig dag brukar börja för mig: Jag kollade på Days of our lives.

John trodde att hattie var mördaren men egentligen är det kanske Marlena. Därför kan Belle och Shawn inte veta om de kan vara tillsammans ännu, eftersom Belle kan vara ansvarig för gammelmormorns död. Dessutom så har Jan (som förövrigt har bytts ut som skådespelerska) byggt en bur som hon ska förvara shawn i.

Jag fortsatte dagen genom att pulsa ned till bussen i snö som nådde mig till knäna. Okej, jag är inte lång.. Men till KNÄNA? Det är ju helt sinnes sjukt.

När vi kom in till stan var vi lite sega och bestämde oss för att pigga upp oss med en sallad på fräcka. Tonfisk, cous cous, marinerade vitlökar, soltoskade tomater och feta ost... Som vanligt.

Efter att vi masat runt på stan i flera timmar hittade jag äntligen en söt blå kofta från bondelid! Hedvig köpte världens finaste, nu tillverkad, jeansklänning från replay.

Nu sitter jag framför min kära dator igen och funderar på att gå ut i snön och leka lite. Det kommer antagligen bli det enda tillfället jag har eftersom det snart kommer att smälta bort. Någon som är på pulka imorn?
(Kul om ingen kommenterar, då kommer jag känna mig mobbad, haha) 

Jag och Hedvig på stan (går bakom några tjejer osm ser ut att gå i sexan):

Martina: Åh, vad glad jag är att jag INTE är i den där åldern.
Hedvig: Nej då visste man typ inte om man skulle köpa gosedjur eller stringtrosor.
Martina: Nej och man känner sig lite obekväm och "vuxen" med handväska men man vill ändå inte ha ryggsäck.



Skriver senare min kära!

image246image247

Martina 


Hatdag=tisdag

Jag vet inte varför jag verkligen ogillar tisdagar men så är det. Idag ska jag dock försöka ändra på den inställningen och göra tisdagen till en bra dag. Det kan vara möjligt att genomföra eftersom det är lov. :) Jag ska åka till Norrköping och fönster shoppa, eftersom mitt konto är tomt och min mobilräkning obetald.

De ringde från min nya arbetsplats, otten, (haha) men jag hann inte svara, så att ringa dem står nu på min "att göra-lista".

Usch, vad tråkigt. Nu ska jag blåsa håret.

image245
Visst skulle man kunna hitta på en saga om det här fotot också?

Varför är martina vindögd?
Vem pekar fuck you?
Vilka står i bakgrunden?
Var befinner vi oss?
Varför är det 6 händer med på fotot?

Knäck den om ni kan!

Nattinatt

Efter att ha sett två läskiga filmer på två dagar har jag och Hedvig bestämt oss för att sova över i min säng.
Imorn blir det en liten statsvandring med Heddan för att se om jag kan hitta något att fylla upp min fortfarande lika ekande tomma garderob.

Så, efter en trevlig fyra rätters påskmiddag, en uppsvälld mage, mycket skratt åt björn gustavsson (anatgligen den enda träning min mage kommer få dena här veckan) och en Wallandefilm, så är denna dag slut.

Godnatt allihop!



Bara så ni vet...

..Så är Ida världens bästa vän! ♥

Packade påskkärringar

image225image226
Förfest hos Martin jag med Floyd och Ida med vin. :)

image227
Packade påskkärringar och en påskbjörn

Påskpynt på otten!

image228image235
Jag och syster + min och Idas partypose.

Pojkarna, jag och robin, jag ock jocke, pojkar igen, ida och Teder.

Enjoy!


Ida gästbloggar

Nu tar jag mig friheten att skriva ett inlägg här. Jag har precis försökt att förnya Martinas Design lite. Den är bara tillfällig. Jag ska göra en mycket bättre en annan dag då jag har en bättre bild. Hade ingen med så stor upplösning. Hoppas lilla skrutten inte blir helt missnöjd nu.

Martina är världens bästa vän ♥

The eye

För er som hade tänkt att se den på bio. Tänk efter noga.. Har ni sett en film som heter ungefär samma sak men som spelas av kineser? Se inte denna EXAKT likadana version fast med Jessica Alba i huvudrollen. Den var inte riktigt lika läskig som den kinesiska men det räckte som det var. Den var ganska bra ändå.. 
Mrs -inte -kan -bestämma -sig..

Det känns som att den här dagen kommer att bli en enda lång transport.  till busstationen, åka till jursla, åka från jursla till busstationen, byta buss till söderköping och sedan åka hem igen. KUL!

Jaja, lika bra jag börjar min lilla resa så jag hinner hem innan det skymmer. 

Martina

 

Försvunnen dag

Den här dagen har flutit förbi i en enda dimma. Jag vaknade ganska sent. Var vaken i några timmar. Sov i fyra timmar när jag kom hem och nu har jag varit vaken lite till. Vilken spännande dag!

Nu har jag varit och handlat tre varor på konsum för 150 kr. Den affären kommer aldrig gå i konkurs även om folk slutar handla där, så kommer det finnas en rejäl buffert (idas mammas favorit ord) att leva för.

Jag känner mig fortfarande nöjd med den här helgen. Speciellt eftersom jag lyckades festa bort min egen bakfylla igår och känner inte av hårt festande idag! 

Jag ska:
♦ Spänt vänta på idas update om hennes jobb ikväll!
♦ Laga och äta fläskfile, hasselbackspotatis, aioli
♦ Kolla på film och äta popcorn
♦ Äta en liten godispåse som ligger och väntar (köpt för det dyraste kilopriset i stan. Jag försöker inte skryta, haha)

Helgens hemska och härliga bilder ligger fortfarande på min kamera och får ligga där tills imorn och DÅ ska ni få se helgen som jag hittills bara beskrivit i ord. :)

Hejsvejs!

Helgen är slut

Ännu en lyckad helg! Det börjar kännas som det har blivit lite "varannan helg lyckad och varannan olyckad", vilket inte bådar gott inför nästan helg när vi ska på studentkryssning..
Igår var vi på trevlig förfest hos bröderna Teder. Mot kvällens slut hade jag hela ryggen nerblött med citron loka och frös. Jag kan inte rå för att jag var tvungen att hälla lite öl på David. :)

Kvällen fortsatte på Palace med min favorit syster. Dock slutade kvällen där för Ida. Hon och Sandra är inte speciellt lika ändå. Även om jag hade kul sen, så hade det varit ännu roligare om Ida var med :(
 
Nu sitter jag i Lindö och väntar på att mina ungsmackor ska bli klara..

Så ja. En liten tråkig update.

Martina

Huvudvärk!

En sprängande, tung, irriterande huvudvärk har etablerat sig i mitt huvud. Det beror antagligen på gårdagens bravader. Godisutdelande på otten med blommig kjol och huckle. Det var ungefär det jag hann med innan jag kände att jag fått för mycket av det goda (både alkohol och godis) och åkte hem..

Nu ska jag kolla på du är vad du äter. :)

image159
Gammal bild med favoriter. :)


"Och då knäpptes bilden.."

En sen eftermiddag i februari, på Gran Canaria....


Solen har just gått ned och klockan är strax dags för utgång på den lilla kanarieön Gran Canaria. Det börjar bli kyligt i luften men solfrossan har ännu inte lagt sig. Martina blandar i sitt plastglas lite vin och fanta och känner sig nöjd. Hon är ovetande om att Mickis just tömt ölburken som fungerat som askkopp i samma plastglas.


Ida halsar upp det sista vinet ur flaskan och utbrister: "Om inte jag lyckas välta den här vinflaskan genom att fisa på den ska jag gå till hotellbaren, beställa en öl, hälla den i håret och därefter dyka ned i poolen, är det någon som sätter emot?"


Ville börjar garva och säger: "okeeeeaaj, men om jag hinner visa snoppen innan flaskan välter så ska du ligga med Sonny ikväll"

Ville knäpper upp byxorna och Ida gör sig fisklar.. I samma ögonblick som Ville hänger ut den faller Martinas haka i 90 km/tim mot golvet men hon hinner precis fånga upp den med ovansidan av handen. Mickis blir skäckslagen och tar ett språng upp från soffan. Nu knäpps bilden.


Flaskan hinner aldrig välta..... 

Publiceringspremiär!

image222

Martina & Ida frågar sig:
Vad tänker Martina på?
VAD TÄNKER IDA PÅ OCH MED?
Vems knä är det?
Vem tar bilden?
Varför står det en flaska framför Idas stjärt?
Vem har druckit upp innehållet? (vi gissar på Ida)
Varför håller Martina upp huvudet med handen?
Vad innehåller Martinas glas?
Vilka finns i rummet och blir exponerade för Idas rumpa?
Vad tittar Ida på?
Vad tittar Martina på?

Den som har svaren... skriv.

Bastu och 1 kg bär

Igår tog vi initiativet och åkte till Söderköping. Min älskade lilla hemby. :) Vi bastade och sprang runt i huset och letade efter öl, tog jätte fina dagens outfit, som kommer på bild så småningom..
Dessutom har vi tillsammans konsumerat ungefär ETT KILO (!) bär i form av smoothies.
 
Våra bästa år, en ständig favorit, tittade vi på imorse. Har precis fått reda på att Marlena inte är mördaren av ungefär halva Salems befolkning. MEN! John vet vem mördaren är. Så nu kan Belle och Shawn bli tillsammans igen!

image221
Långfredagsfrukost!

Martina

Rewind: Mr & Miss Otten

image217
image218
image219

HAHAH!

Sonnypose

Jag härmar Ida, för jag tycker bilden är så cute. Och min favvo frida är med på ett hörn också! ♥

image216

PÅSK

För alla er som missat det. Idag är det den dagen som man får sätta lappar på varandras ryggar! Nästan lite synd att inte vara i skolan idag.. Och imorn är det långfredagen, men det stoppar inte oss. Det blir en liten tillställning i alla fall.
 
Jag har kommit igång med projektarbetet och det känns riktigt bra! Finally! Funderar till och med på att baka något för att det känns så bra, men då kanske jag kommer av mig i min motivation. En sak är säker; jag tänker inte missa våra bästa år kl 12.50. Världens sämsta men ändå bästa serie. HAHA!

image212image213image214image215
Blandat igen..

Martina

Inte alla indianer i kanoten

Jag har fått en anledning att visa detta kort. IGEN. Mina kära vänner Ida M och Ida K har bildkrig. Jag är ganska tacksam att jag inte är en av de tävlande men det är kul att följa.


image211

Här har vi: Inte alla indiander i kanoten, inte alla chips i påsen, inte alla bestick i lådan, inte alla hästar i hagen, inte alla tomtar på loftet, inte alla blommor i vasen, hissen går inte ända upp, alla hästar travar inte åt samma håll, inte alla fiskar i akvariumet, inte alla strån på tandborsten, inte full tank...
Okej, nu börjar det bli lite långsökt... Men ändå. Finns det fler eller? :D

Hedvig & Martina

image210

syster är hemma!

Äntligen har jag en till (förutom Ida) som fattar min humor. Och nu ska hon va hemma en vecka!
Ser fram emot den här helgen!

Helgen kommer bestå av;
Påskkärringstema på otten
Påskägg
Mat
Godis
Påskmiddag
Shopping
Födelsedagsfest på lördag?

Jag tror det här med påskkärringar på otten kommer bli av. Känns som jag behöver allas support så kom dit! :) Vet dock inte hur vi ska kunna hitta kläder som behövs, så om det är nån som har påskkärringskläder hemma, så hör gärna av er. :D

Nu ska jag göra det jag gör mest.. tänka

image209
Jag och Hedvig i Barcelona för... 2 år sen? . :)



Hos min favorit

Här sitter vi nu hemma hos Ida och tragglar med projekten. Den här dagen är första dagen vi har kommit någon vart i alla fall.. Jag vet att jag skriver det i varje inlägg men eftersom det upptar ca 80% av min hjärnkapacitet så är det inte så konstigt: JAG VILL HA SOMMAR!

Vi har precis ätit en till smoothi. Jag skulle kunna leva på det! 

Borde göras:
Köpa inbjudningskort till min studentmiddag
Plugga projekt & internationella relationer
Utföra mitt en-dag-i-veckan-jobb på mammas och pappas jobb
Avbeställa Facesminkning
Beställa ling- och klipp tid 

Gör istället:
En smoothie med Ida
Pratar med Ida
Funderar på att gå ned på stan (fika?)
Funderar på vad nästa köp till min tomma garderob ska bli
Är avundsjuk på mina kära vänners kväll:(

Jag är glad över att jag har fixat jobb och för att jag äntligen har tagit tag i mitt körande.  

image208
I & M



 


Projekt och smoothie

Blev nog inte så mycket projekt. Mest skogsbär, banan och vaniljyoughurt i en mixad röra. :) Sen läste jag lite för Ida och en minut senare däckade vi i min säng och vaknade lagom tills det var dags att åka.

Jag har konstaterat att vädret är ca 50 % av mitt humör. Igår var jag jätte glad och kände att jag verkligen kunde lösa mina problem utan någon jätte ansträngning. Men! (Tony Irving) Idag märkte jag att min problem kändes oöverstigliga och jag känner mig allmänt deppig. Vill inte ha snö och slask!

Nu har jag precis kollat på bolibompa som innehöll en liten faktafilm om giraffer. I brist¨på annat...

På min lilla to do lista kan jag i alla fall stryka "hitta jobb". I sommar sitter jag med headsetet framför datorn på Telia igen. Bara att ringa om bredbandet krånglar. :D


En till av min konstiga mixar. Jag och Frida i skolans stolthet,
gamla biblioteket, en lapp med en fin killes namn, och tillsist
 jag och Ida.

Martina

vårkänslor, vårskor, vårjacka

Nu åker nya vårskorna och min nya skinjacka på (känner att den påminner ganska mkt om en MC knutte, men jag gillar den i alla fall).. Får spara lite till på den andra jackan tills inte frosten kommer på nätterna i alla fall.

Idag gick jag på lång promenad. Det var så himla härligt. så fort jag ser solen tänker jag på somaren, studenten och allt som har med det att göra; utspring, balen, ottenbrännbollen, studentmössan, studentveckan. Ahh!
Ge mig allt det NU!

IDAG ÄR DET 80 DAGAR KVAR TILLS UTSPRINGET!

image201image202
Bilder från förra årets försommar. Fina tjejerna i klassen och jag!


latmasken

Idag är en såndär söndag igen, som man bara går omkring, känner sig allmänt rastlös och lite nervös. Det beror på att det är måndag imorn vilket betyder att jag ska gå tillbaka till den där äckliga skolan igen.
Men snart är det slut. Utspring 5 juni. ååhh! :)

Resultatet av gårdagens planer blev en snabbvisit hos Jimmy för att kolla slutet på melodifestivalen. Jag tror Perelli har störst chans så jag kände mig ganska nöjd med vinnaren !

Tråkigt, tråkigt inlägg... Dags att leka trollkarl med kylskåpets innehåll och laga lunch.

image200
Min och idas favvo fotopose.

M

Badminton

Jag måste verkligen behärska mig när jag förlorar. haha.. Men om man tänker efter vann jag iaf två av fyra spelade matcher. Så lika kan man typ säga att det blev. :)
Jaja, hur som helst var det kul att röra lite på sig och spela badminton idag. Borde vi göra igen!

Kvällens planer är för tillfället obestämda. Jag känner mig lite sjuk så jag måste ta det lugnt i alla fall. Ska vila upp mig inteför nästa helgs påskkärringstema på otten. HAHA. 

Nu ska jag kolla på melodifestivalen så får vi se hur kvällen fortsätter. 

Ha en bra lördagskväll mina kära. :)

   
En konstig mix av min söta grann-bebis, mig och min syster när vi var små,
jag och Ida hos Jimmy och stranden på Dominikanska. :)

Martina

Oväntat

Det är så skönt att promenera. Jag skulle kunna göra det hur länge som helst. Idag själv-vaknade jag (utan alarm) vad halv åtta. Gick upp vid nio och strax efter det var jag påväg att möta Ida. Sen gick vi en timmes promenad i gråa norrköping. Kändes bra..

Idag ska jag göra något väldigt ovanligt för att vara mig... Gå ned på stan. I och för sig har jag bytt min vanliga gå-på-stan-partner (Ida) till mamma. Jag funderar på att investera i en skinjacka som är lite annorlua men jag får se. Får väl testa den för 35237 gången.

I eftermiddag blir det förhoppningsvis badminton. :)

image194image195
Ni är sötast och bäst.

Hemma

För en gångs skull på länge är jag hemma en fredagskväll. Det känns skönt att slippa klädpaniken, en evetuellt misslyckad kväll och framförallt känslan dagen efter.

Nu ska jag kolla på film, poppa popcorn och vila hjärnan, även om vissa tankar tyvärr inte går att förtränga. Kan behövas efter den här veckan som har varit ett helvete. Usch!

image193
Martis tänker..

Religions prov

.. Jag känner mig död.. Jag misslyckades totalt på religionsprovet. Börjar undra vad som har hänt med mig, har jag tappt mina hjärnceller? Det går verkligen utför för mig i skolan. Jag kanske ska tänka om vad gäller yrke..?
 
Jaja. Nu ska jag och Ida försöka förgylla den här dagen genom att gå och fika. Funderar även på att sätta guldkant och sola lite. African moves ikväll? :D

Nog med allt.

image160

M

Natt, natt

Natt natt sa mamma till mig när jag var lite när det var dags att sova. Undrar varför, för att göra det extra tydligt att det var natt? :P Sova är i alla fall precis vad jag ska göra nu. Så godnatt allihopa.
 
Käre gode gud, du som haver barnen kär se till mig som liten är (passar kanske inte mig) vart jag mig i världen vänder står jag i din lyckas händer. (verkligen inte?) Gör så att imorn blir roligare och bättre idag och så att mitt ledsna jag försvinner någon gång.. Please!

image192
Nu vill jag att syster ska komma hem!

M

...Och så ska man lyckas också

Det är så mycket som jag borde ta tag i.

-Bli träningsnarkoman
-Få ett sommar/ fast jobb
-Göra det bästa av min betyg.. (men det känns som det är för sent)
-Vara snäll och glad och allt det där som jag inte är med mitt humör just nu
-PLUGGA
-Få en karriär

Känns bra att tänka på detta när man är 19. Hej ålderskris.

Idag har jag varit hemma och försökt ta tag i det jag inte har tagit tag i. Nämligen avsluta mitt historia arbete och plugga religion till skrivningen på fredag. Lyckades inte riktigt...Igen.
Har precis varit ute på Jurslas gator och vägar och gått en promenad jag fick typ andnöd i uppförsbacken.. Lyckas..? Nej.



M

Tack, tack, tack

.. Alla mina fina, mysiga, trevliga och söta vänner som har hört av sig idag!

Åh, mina guldklimpar gav mig världens sötaste lilla bok med kort i och allt. Den ska sparas minsann! 
Jag längtar redan efter en middag med er, för allt blir så lyckat när jag är med er, så är det bara!

Nu ska jag försöka kamma mina tankar i mitt huvud som bara känns som en stor tovig hårboll just nu.. Urs!

Kram på er!

image124
Faktiskt ritat av mig på Gran Canaria.

....

Snälla kan inte allt det jobbiga bara försvinna.
 
image186
Ge mig det här...


Darfur

Någon som har ett gammalt arbete som ligger och skräpar om Darfurkonfliken? Skänk gärna det till mig eftersom det itne finns en chans att jag kommer hinna att skriva ett arbete om det till imorn.... BLÄ!

Jag kan inte förstå hur två helger kan skilja sig så mycket från varandra som förra helgen och den här. Jag hade trevligt hos Lovisa när vi firade hennes och Mickis 19-års dagar. Tack alla trevliga flickor:)

image184

Nä, nu får jag typ panik av allt jag borde göra. Kan inte någon bara komma och säga till mig hur jag ska lösa allt. Det vore så skönt att slippa det. Jaja.. 

Martina 
   

Bättre sent än aldrig

Fredag
Förfest hos Martin, floyd och de andra posar på (något suddiga) kort. Om den sista bilden inte säger så mycket, så är det Martin som försökt ta en kort på sig själv. .. Och misslyckats. Kvällen fortsatte på otten. Mr&Mrs. :D Vissa var chockade, andra slängde upp BH:ab
r på scenen (?) och vissa var fulla.. :P




image172image173

Lördag

Upp och hoppa 08.00 på morgonen och skynda till make up store. Jag och min kära syster var med på en rolig visning där vi skulle föreställa brud och tärna:). Även om jag har taxben gick det bra, och var jätte kul!
Kvällen fortsatte hos Jimmy (tack för en trevlig kväll och världens godaste buffe). Vidare till palace och avsluta på hugo. För andra gången hade jag kul där. Elvis förtjänst? :P
-Nej! Inte Micke, Nicke! N-I-K-Ä! stavningen hände inte med på lördagsnatten..

image175image176
image182image183


Var det Ida som inte lyckades som en fotograf eller var det objekten som ar lite för rörliga?