Den kortare vandringsturen

pust! Det känns som att jag har varit borta en hel livstid redan. Mamma har planerat varenda sekund, typ.
 
Igår gav vi oss ut på en "liten kortare vandring" som det uttrycktes. Den skulle på sin höjd vara fem kilometer och det skulle finnas vattenfall och turistvänliga stigar. Off  Ýou Go. 

Jahopp, efter en timmas vandring med skyltar i olika riktningar var vi... inte framme. Nehepp, vattnet var slut. JAG var slut. Och naturen runt omkring bestod verkligen inte av några fina vattenfall. Snarare av gul sand, stup, berg och salamandrar som ABSOLUT INTE var gulliga på något sätt.

Efter ännu mer stenig, sandig och torr miljö såg vi ÄNTLIGEN an parkering. Dock helt fel parkering. Våran il stod visst inte parkerad i skuggan brevid en silvrig jeep. Nej, det enda vi såg var en skylt med en pil mot nästa vandringsstrecka.

"Härligt med lite mer promenad" sa never-endning positiva Håkan. Men jag kände mig inte alls sugen på lite mer ökenvandring i mina vita gympaskor och jordgubbshotpants. Jag hade just tänkt "Bra jobbat, Martina!" när jag såg parkeringen.

Tydligen hade vi inget val. Det var bara att låta låren dallra sig vidare på nästa stig. Ett litet miljöbyte piggade i alla fall upp mig. SÅ himla långt kan det väl inte vara? Vi längre och längre ner i underjorden tills jag tillslut trodde att vi skulle börja brinna av helvetets eldar. Men vi möttes istället av en riktig urskog. En djungel. Det kändes som man kunde stöta på ett litet (eller stort) äckligt pungdjur när som helst. Och det var slut med de uppmuntande skyltarna. Istället fick man gissa sig fram lite grann. Det skulle lika gärna kunna vara någon barfota aborigin som hade trampat upp stigarna där vi gick.

Men hem var vi ju tvungna att ta oss. Efter ytterligare TVÅ timmars vandring mötte vi ÄNTLIGEN två människor. Klädda i militärgröna vandringsbyxor, riktiga urskogskängor, vattenplunta, vandringsstav och kompass. Till min besvikelse tittade de bara på mina och Hedvigs tunna sommarskor och bara ben och suckade. De försvann efter ungefär två minuter i en takt som skulle vara omöjlig att uppnå för mig. Vi kunde alltså inte följa efter dem till våran bil.
 
Efter att ha passerat åtta vegatationszoner, gått bakom ett vattenfall (vilket bestod av ett ynkligt duggregn som inte alls var imponerande) och druckit vatten ur en bäck, något jag ABSOLUT inte hade gjort om inte min mun hade bestått av sandpapper möttes vi av en informationsskylt. En pil visade oss att vi var påväg mot en parkeringsplats. Jag har nog aldrig längtat efter en parkeringsplats så mycket som då.


9393748 trappsteg senare (som fanns brevid ett stup som kunde ha lett till min död om jag hade halkat på en sten) var vi framme vid parkeringsplatsen. En helt tom parkeringsplats.


 Nej det fick vara nog med nya promenadstigar för mig. Jag, Hedvig och mamma satte oss ned och Oscar och Håkan fick chansa sig fram till våran äckliga vinröda bil. (Fast med Håkan finns det ju inget som heter chansa, istället kallas det för en genväg. ) Tusen myggbett senare hittade vi varandra igen och då verkade den där vinröda färgen inte så ful i alla fall!

Om någon orkat läsa allt detta förstår ni att det var mitt livs längsta promenad men också ett ganska roligt minne! 

Min första surflektion idag är ett annat minne. :)

Nu ska jag sova!


Nu åker vi till solen!


Syster och jag i solen!

Julfirandet är över för min del. Även om jag missar kalle anka och julgran
så känns det helt okej. Nu längtar jag bara tills jag kliver av flygplanet och
välkomnas av världens gulligaste små kusiner! ♥



Jag tror Robin klarar sig bra. Mer palace för honom liksom. :)
Kommer sakna mih kapten R.
 
Och förresten. För er som har båda min nummer. Jag kommer bara ha min privata 
mobil med mig. Så det är 076160.... som vanligt.!


Ha världens bästa jul och nyår. Det ska jag ha! 

Julpresent!




Titta vad jag fick av min chef idag! En ros och ett julkort. Av en av de gamla
godingarna på telia fick jag en handgjord chokladpralin eftersom hon ska gå
i pension... Sött va? :)

02.11

02.11 vaknade jag av någon anledning som jag själv inte kunde förstå. Jag tittade med mina dimmiga ögon på mobilen och såg ett missat samtal från Robin Rödskägg. Robin som var på bartömmning. Där trivdes han nog för jag hörde ingen av honom på hela kvällen. Bortsett från detta samtal som väckte mig så olägligt mitt i natten.

Några timmar senare vaknade jag igen. Redo att gå upp ur sängen. Jag tittade på klockan och insåg att det var två timmar kvar att sova. Konstigt nog kunde jag somna om. MEN när klockan väl var 06.30 var jag visst inte lika redo att gå upp. Jag önskade innerligt att det skulle vara några timmar kvar tills uppstigning, men icke.

På det här sättet ska jag absolut inte börja min morgon imorgon. Jag ska nämligen sova tills jag själv-vaknar. Något som är VÄLDIGT sällsynt för mig. Har en känsla av att det här kommer att bli en bra helg ändå!

Nu har spenderat rasten med min rökade och mycket trevliga kollega på en balkong, så nu tror alla på mitt jobb att jag röker. Ett rykte som kommer spridas snabbare än elden här. Men vad gör man inte för lite trevligt sällskap! :)



Imorn ska vi till Oxelösund. Men det kommer vara väldigt mycket mindre
somrigt än på den här bilden, från i midsomras, när vi åker hit den här gånegn!


Sys sys sys syster!


Snart, snart, snart.. !

Vet ni vad? På tisdag sitter jag på ett flygplan, påväg till Australien. Trors att jag alltid har älskar julen med allt vad den innebär; tomtar, snö, frost, julklappar, julmat och ljus, så ska det bli riktigt skönt att bara komma bort just nu. Mer än någonsin faktiskt.


Det här måste jag klämma in innan jag åker:

Torsdag: Syster kommer! ♥

Fredag: Julklappsshopping och minijul med pappa

Lördag: Julbord i Oxelösund

Söndag: PACKA (!) och julbord med mamma

Måndag: Till köpenhamn

Tisdag: Till Australien!


Trots att mitt aniskte ser att att ha påverkats ganska mycket av gravitationskraften
och mina underarmar skulle kunna få en lastbil att köra i diket på grund av
bländning så känner jag att det är värt att lägga in bilden. Jag bli glad av den!


Triple play

Den här helgen skulle jag kunna leva på i flera veckor.

Fredag!

Fredagen bestod av julfest med alla telias trevliga personer. Snap, snap, snap.
Julbord, julvodka och dansbandsmusik.


Josefine, Elin, jag och enbenta Sanna. :)

Lördag!
På lördagsmorgonen stapplade Ida och jag upp ur sängen och träffades vid
en taxibil för att åka till busstationen.

 
Ida: Ta med en flaska vatten.
Martina. Det hinner jag nog inte, ni står ju utanför.
Ida: Jag kommer förmodligen dö.

Med fem minuters marginal och en felbokad resa satt vi i alla fall på bussen med
en fem timmars bussresa framför oss..
 

Det här var allt våra dimmiga bakisögon såg på hela resan ungefär.


Men när vi väl var framme taggade vi till lite. ..


Efter sjuuukt mycket velande åt vi lite kräftskum och fick en handritad (mycket
verklighetstrogen) karta av servitören.
 

Juleljus:)


Sen åkte vi till Liseberg (vi använde inte kartan för att komma dit) .

En våffla med hjortronsylt tack.
- Jordgubbssylt, okeej.





Ida och Martina by night!






Martina: "Jag har kanske en liten konstig fråga, har ni en tandborste jag
skulle kunna få köpa
?"

Det KAN ju verkligen inte vara någon annan i hela världen som har glömt sin
tandborste när man ska sova på hotell. !!

Receptionist: "Jo, vi har en tandborste här. Med en tandkräm i"

Ida: "TUUUUR! För jag hade glömt min tandkräm"

Stor tandkrämstub!

Här borstar vi tänderna, antagligen med britney spears musik i bakgrunden.


Ida gör armhävniningar, om någon skulle missa det.

M: Sätt på lite musik.
I: Vad för musik?
M: Bajsmusik!


Taxikillen med fem barn och två olika kvinnor. Ha det så bra rå!


Provrörslatten!


ProvrörsIda!

Söndag!
Efter en never-ending bussresa kom vi fram till norrköping och Otten
och Dennis.
 



"Ta ett kort på mig i min rätta miljö"




"Dennis, du kan verkligen din snyggmin"

Neej, nu ljuger jag...

Jag har verkligen sett fram emot fredagen, julbordet och att få göra iordning mig lite eftersom mitt utseende den här veckan har varit totalt bortprioroterat. Igårkväll fick jag mig en tankeställare och jag hoppas att det var en till som fick det..
Igår natt ställde jag klockan på 06.20 för att ha gott om tid för både frukost, duschning, plattning av håret och sminkning. 

Klockan ringer, jag går upp, ställer mig i duschen är glad och pigg äter en mysig frukost och kommer i tid till jobbet. STOPP, stopp, stopp. Nu ljuger jag. Vi tar om det. Klockan ringer, jag ligger kvar. I en timma. Jag rusar upp kvart över sju, snubblar in i duschen, blåser håret som aldrig vill bli torrt, försöker platta ner frizzet, bränner mig på plattångnen, välter en jättefin ljuslykta, börjar gråta, tröstas av Robin, hinner inte sminka mig, äter frukost stående i köket, och häller ut det sista i vasken. Förstör mina skor i snöslasket.. Och slutligen, kommer för sent till jobbet

Varför har jag en känsla av att dagen inte alls blir som jag todde?  

Nu ska jag ta en stor kopp grönt te med smaken päron och grädde och försöka intala mig själv att det kanske inte är så farligt som det känns just nu.


Alla NS3A+B:are!




Blir man inte sugen på att sitta på fridas bakgård, dricka lite cider, kolla på sin
vita studentmössa (med brännhål på framsidan i mitt fall) och rocka rockring och
bara vara helt sjukt lycklig......? Alla mina NS3 A+B:are..! Vart är ni?

Telia Julfest!

Vi inbjudas på följande sätt:

Hej!

Vill bara tydliggöra att ni måste fixa er egen dricka till maten om inte annat sagts på er våning.

På festen som startar kl 19.30 kommer det däremot att finnas bar till självkostnadspris för de 106 personer som ska svänga sina lurviga.


Vässa struparna för att heja fram din våning!! Och DU....ta med dig ditt bästa festhumör!!

Varmt Välkomna!!


Jag väntar nog med att svänga mina lurviga... Men mitt bästa festhumör ska jag ta med mig!




Vilken del av min hjärna funkar?

Imorse när bestämde jag mig för att köpa en julklapp till mig själv, nämligen en svart acneklänning, kan man undra vilken del av min hjärna som var aktiv när jag tog besluet. Inte samma del som betalade buss- och hotell biljetter igår i alla fall. Och inte samma del som kollade på mitt befintliga saldo på mitt konto igår. Men det känns ändå bra. För HUR många gånger kan man inte använda en klassisk svart klänning som man tycker är väldigt fin....?

Jag har svaret: Många gånger!



Vad tycker ni om min julklapp? :)
 

Veckoplanering för fröken M

Vilken bra vecka det känns som det här är och kommer bli!

Måndag: Bokning för mig och Ida inför Göteborg + Mamma Mia, godis och övernattning..
Tisdag: Jobba sent och inga andra kvällslpaner än att sova.
Onsdag: Hem till Söderköping och bättra på min julkänsla..
Torsdag: Film...?
Fredag: Julfest med Telia, god mat och alla våningsplan! :)
Lördag: Göteborg och Lisebergs Julmarknad! ♥
Söndag: Ottens personal Julfest

Bokning & Mamma Mia

Are you travelling in business or pleasure?
- Business!

Bokningen är klar inför nästa helg! :)

Nu ska jag och Ida kolla på mamma mia  och äta godis. Jag vet att Ida kommer att bli tjär i en av skådespelarna.
Med det tyker jag är lite skarmigt. Eller sjarmigt. Eller scharmigt. :D


Jobbmys!

I morse blev jag förvånad över hur mysigt det var att komma till jobbet, trots att jag imorse trodde att jag skulle svimma av trötthet och olust till allting. Men kvart i åtta på morgonen kom jag till telia. Varmt och adventsljus. Så, här sitter jag nu, utan skor, med sockar på fötterna och en kopp grönt te med björnbärssmak. 

Nu ska jag ta mitt femte samtal och hoppas att den här känslan håller i sig lite till!

 

Spymobilen

Inatt vaknar jag av en rumlig Robin som skriker: "Hej fisen!" i riktning mot sängen där jag ligger, tillsammans med täcket. Efter ungefär 1 minut var det inte bara jag och täcket i sängen, utan också Robin. Jag försöker komma till ro igen men störs av en snarkande näsa (när Robin ligger på rygg) och en pipande näsa (när han ligger på sidan).. När det ÄNTLIGEN blir tyst (Robin igger på mage) somnar jag om och drömmer an ganska trevlig dröm. ...

...Jag ska nämligen köpa en saxofon och en tjej demonstrerar vilka olika ljud man kan åstadkomma genom att blåsa i saxofonen. Det första ljudet lät verkligen som en saxofon men det andra ljudet lät mer.. mekaniskt. Och det ljudet tystnar inte. Jag vaknar och inser att ljudet faktiskt inte kom från en saxofon. Och det kommer inte från min dröm heller. Det kommer från verkligheten. Men vad i verkligheten? Jag skulle beskriva ljudet på följande sätt: Tänk er någon som sjunger falsk blandat med en getings surr blandat med rundgångsljud. DÄR har vi det.

Desperat, för att kunna utnyttja mina få timmars sömn, trevar jag mig fram i mörkret för att försöka lokalisera ljudet. Jag övertygar mig själv om att det måste vara datorn som låter, och stänger av den. Datorn surrar lite och blir sedan knäpptyst..Men det blir inte knäpptyst i rummet. Pipsurret är kvar. Jag sliter ut alla sladdar jag ser och väntar mig att det ska vara tyst som i en grotta i underjorden. Men neheheheheHEerå!  

Varje gång jag går förbi soffan hörs ljudet tydligare.. En jacka ligger slängd på soffan och det går upp för mig att ljudet kommer därifrån. Från jackan. I jackans innerficka ligger en plastpåse. Och i plastpåsen,  till min stora förvåning, en tjejmobil! Det var tjejmobilen som var källan till lidandet för mina ljudkänsliga öron. Jag stoppr handen i påsen.
Fukt. Lukt. Kladd.

Martina: Vad är det här, Robin?
Robin: Nej för fa-an släpp den. Så jävla äckligt.
Martina: (klappar till mobilen, som tystnar) och släpper den, äcklad, tillbaka i påsen.
 Robin: Det är spya över hela mobilen. Min kompis bruds mobil. Kom och lägg dig.

Sagt och gjort. Fem sekunder senare, med tvättade händer, ligger jag i sängern och kan äntligen sova vidare!

Resten av dagen har bestått av jobb, jobb, jobb. Och fira Sanna! Con gratz! :)

Girly!

Ikväll blir det tjejfest för att fira Sannisen!


Vad är värst..?

Ida: Tänk när man var mindre och låtsades att man var mer full än var man var.
Martina: Mmm, så pinsamt..
Ida: Ja, fast nu låtsas man ju att man är mer nykter än vad man är..
Martina: Haha..
Ida: Undrar vad som är värst egentligen.


Det kan ju inte bara vara jag!



..Som har insett att Johan Palm och Caroline Winberg är sjukt lika.. ? Eller....?

Telias sötste sångfågel!



Carros  söta julklapp! ♥

I fredags var det Carros sista dag på jobbet. Det betyder att jag sitter helt ensam
brevid ett tomt skrivbord just nu. Men som tur är fick jag en julklapp av Carro i
fredags som gör att jag känner mig lite mindre ensam.

Nu sitter jag här och dricker grönt te; päron och grädde och snart ska jag testa på
carros egna te, sångfågeln, och tänka lite på hur tomt det är här. .. :)

Carro du kommer antagligen inte läsa det här på ett tag eftersom hon sitter på ett flygplan
 just nu! Men jag säger såhär: Nästa gång vi ses kommer vi att befinna oss i solen med
shorts, linne och solglasögen! Iiih!