Spymobilen

Inatt vaknar jag av en rumlig Robin som skriker: "Hej fisen!" i riktning mot sängen där jag ligger, tillsammans med täcket. Efter ungefär 1 minut var det inte bara jag och täcket i sängen, utan också Robin. Jag försöker komma till ro igen men störs av en snarkande näsa (när Robin ligger på rygg) och en pipande näsa (när han ligger på sidan).. När det ÄNTLIGEN blir tyst (Robin igger på mage) somnar jag om och drömmer an ganska trevlig dröm. ...

...Jag ska nämligen köpa en saxofon och en tjej demonstrerar vilka olika ljud man kan åstadkomma genom att blåsa i saxofonen. Det första ljudet lät verkligen som en saxofon men det andra ljudet lät mer.. mekaniskt. Och det ljudet tystnar inte. Jag vaknar och inser att ljudet faktiskt inte kom från en saxofon. Och det kommer inte från min dröm heller. Det kommer från verkligheten. Men vad i verkligheten? Jag skulle beskriva ljudet på följande sätt: Tänk er någon som sjunger falsk blandat med en getings surr blandat med rundgångsljud. DÄR har vi det.

Desperat, för att kunna utnyttja mina få timmars sömn, trevar jag mig fram i mörkret för att försöka lokalisera ljudet. Jag övertygar mig själv om att det måste vara datorn som låter, och stänger av den. Datorn surrar lite och blir sedan knäpptyst..Men det blir inte knäpptyst i rummet. Pipsurret är kvar. Jag sliter ut alla sladdar jag ser och väntar mig att det ska vara tyst som i en grotta i underjorden. Men neheheheheHEerå!  

Varje gång jag går förbi soffan hörs ljudet tydligare.. En jacka ligger slängd på soffan och det går upp för mig att ljudet kommer därifrån. Från jackan. I jackans innerficka ligger en plastpåse. Och i plastpåsen,  till min stora förvåning, en tjejmobil! Det var tjejmobilen som var källan till lidandet för mina ljudkänsliga öron. Jag stoppr handen i påsen.
Fukt. Lukt. Kladd.

Martina: Vad är det här, Robin?
Robin: Nej för fa-an släpp den. Så jävla äckligt.
Martina: (klappar till mobilen, som tystnar) och släpper den, äcklad, tillbaka i påsen.
 Robin: Det är spya över hela mobilen. Min kompis bruds mobil. Kom och lägg dig.

Sagt och gjort. Fem sekunder senare, med tvättade händer, ligger jag i sängern och kan äntligen sova vidare!

Resten av dagen har bestått av jobb, jobb, jobb. Och fira Sanna! Con gratz! :)

Kommentarer
Postat av: malin

hahahahah fy fan vad äckligt

Postat av: Ida

hahaha gud va äckligt. det där får du berätta mer om snart!

2008-12-08 @ 15:30:42
URL: http://idalinnea.webblogg.se/

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback