Höstens fräschingar!


1. En perfekt sallad med kyckling (eller lax), olivbröd, grissini, bulgur, nötmix och ceasardressing.
2. Här sitter jag.. NAKEN?? Nej, lugn, lugn, jag har bara en vit hudfärg. (jag har sagt det förr, jag vet, men
jag säger det igen.) Jag äter på en after eight som har ploppats ner i min after eight latte. ( ja, den ska egentligen
smälta men jag åt upp den istället)


1. Jag hittade det hät armbandet från dyrberg/kern som jag tänkte fixa någon söt berlock till.
2. Ida visar upp höstens fräschingar. 

Vingåker, läsning, te-drickning, svampplockning.. Lyckad helg hittills! Snart är det personalfest! 

Utstickande hår?

Godmorgon alla!

När jag stog och borstade mitt hår framför spegeln i morgonljuset såg jag att ungefär hela mitt hår består av små, små bebishår. Och hur gulligt bebishår än låter så måste jag säga att på mitt huvud är det allt annat än gulligt. Kluvna små och tunna hårstrån som står sätt ut från huvudet.

Jag tog mig en närmare titt på mitt ansikte och upptäckte även att min hy inte såg ut som vanligt. Vad har hänt?

Är det någon som vet något som verkligen fungerar? Mycket vatten och grönt te är en bra lösning men jag tror jag behöver lite mer än så. Tabletter, kurer, morötter.. Vad som helst!


När jag var liten gick det väl an med tunna utstickande hårstrån.. Men nu har
de inte riktigt samma effekt.

Help me.


Tack för idag slut för idag

Nu har jag ätit potatisgratäng med chevreost (det borde ni testa!) och druckit ett glas vin med mamsen och Håkan. Jag är så seg i kroppen och hjärnan så att jag känner att mina rosaradiga lakan med duntäcke inuti lockar mer än vanligt. Jag ska borra ned mig i sängen och läsa P.S I love you. Jag har sett filmen, men jag ville kolla om boken var bättre. 

Imorn ska jag ta på mig stövlarna och ge mig ut på lingonplockning. Sedan bär det av till outleten i vingåker. 
Hoppas jag kommer hem med ett fynd värt att visa! 

Godnatt på er sötpärlor!

Det vore så kul att veta vilka som läser min blogg. Varför är det aldrig lika många kommentarer som besökare. Något måste det väl finnas att skriva eller fråga eller tycka...? Vet ni vad? Skriv, fråga och tyck mer. NU!  


Ahh... Min säng! (min ansiktskräm ligger och poserar på sängen)

En svart hög..

När jag kom hem dunsade jag ner i sängen och kände mig så tuuung i hela kroppen. Här vill jag stanna, tänkte jag och blundade medan jag kände hur det blev varmt och skönt under täcket.

Slummret i min hjärna avbröts av ett ljud. Inte obehagligt direkt, men tjatigt. Ska du med då? Sa ljudet. Ljudet var min mamma som med sin frågan Ska du med? egentligen menade Kom, nu du har inget val. Vi ska ta en springtur. NU.
Haha, jag kommer undan lätt, tänkte jag. Jag ansträngde mig för att låta trött och mumlade ur min mungipa Jag har inga springkläder, tyvärr. I samma stund som jag formade läpparna till ordet tyvärr slängde mamma kläderna på sängen.
En svart hög.
Den svarta högen var inte vilken svart hög som helst. Det var ett par utsvängda jassbyxor som utan tvekan skulle forma en kameltå där fram och ett spice girls linne som var lite lagom kort i midjan för att blotta mina fjortisvalkar som har uppstått under sommaren.

Nu försökte jag inte spela trött längre. Jag stirrade bara på utsryrseln och skakade långsamt på huvudet. Tittade upp mot mamma som också långsamt skakade på huvudet.. nej vänta! Hon skakade inte, hon nickde med huvudet.

Jaha, jag hade inget val. Jag drog på mig kläderna och tillsammas med ett par joggingskor (självklart med plösen utanför byxkanten) gav  mig iväg mot spåret.

Med vajande byxor runt anklarna susade jag fram (okej, där tog jag i) i spåret..Det var lite tungt  men det när jag var klar var det underbart!

Nu är det bastu time!

Vad ska alla andra göra ikväll?


Martina med Olivögon tyckte jag kunde vara en passande bild.

Utmaning!

Sanna utmanade mig med denna (..ganska konstiga ) frågesport!

1.Vilken mat äter du ofta?
Eftersom jag bor på tre ställen; mamma, pappa, Robin så har vi olika specialiteter. Som Sanna säger familjen hos pappa äter samma mat periodsvis; mintgelè, tigerräkor, banan-chokladkaka och risotto är några passerade favoriter. Mamma är en sån som testar nytt ur tidningar varje dag, typ ill grön sås med lamm, gryta med kanel och kardemumma osv osv.. Vissa lyckade.. Andra inte. Robin och jag lagar mer klassiskt; fläskflie och potatisgratäng, tacos, hemlagad pizza eller sallad då och då.. Ganska varierad kost med andra ord!

2.När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka ut?

Verkligen!

3.Var sitter du helst när du bloggar?
Mest hos mamma, där jag har egen dator. En bärbar blir det på nästa lön!

4.Köper du ofta triss?
Never. Jag är för pessimistisk.

5.Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Helt klart dominikanske republiken förra hösten. En helt perfekt blandning av strand, all inclusive och vattenfallshopp!

6.Vilken tv-kanal tittar du mest på? 
Jag älskar må- bra- program som "du är var du äter". Men jag fastnar också hela tiden framför "the hills", scrubs och otroligt nog så följer jag så gott jag kan "våra bästa år"... Ååh, lilla mus-Belle, hur ska det gå för dig? 

Jag utmanar
Ida, Sandra och  Malin

Svara på alla frågor
Välj ut fyra (jag tog tre) personer som du vill ska svara och utmana dom i deras bloggar, be dem läsa din...

Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen...


FRIDAY

Ah! Det är en speciell känsla med fredagar. Jag känner mig fri idag. Inte bara eftersom det är fredag men efter den här dagen är jag ledig. Det är min sista dag på jobbet med andra ord. Det känns lite vemodogt och lite skönt.
De bjuder på tårta idag på jobbet. Egentligen är det väl jag som borde, men nu när jag blir arbetslös räcker inte pengarna till tåra för hella avdelningen. .. :)

Jag behöver tid att tänka vad jag vill gör med mitt liv.

♥ Vill jag titta på lägenhet med Robin och eventuellt flytta till annan ort..?
♥ Vill jag kolla på utbildningar och börja plugga så fort som möjligt..?
♥ Vill jag bara strosa runt hemma, inte göra någonting baka, träna, fika, shoppa (så länge pengerna räcker..)
♥ Vill jag söka ett nytt jobb så fort som möjligt..?

Jag vet inte vad jag vill...

Det finns en sol som förtjänar ett GRATTIS! Jag tycker vi borde fira! Vad har du för planer i helgen?


Min syster är vackrast i världen och jag hoppas att jag
kan åka till Uppsala snart, snart, snart och hälsa på
min llilla bröli.


Godmiddag mina kära!

Nu är det helg och det känns.. Bra. Väldigt bra faktiskt.

Mina planer för helgen är hittills:
Plocka lingon med mamma
Åka till Vingåker med Ida
Äntligen skicka ut mina tackkort och välja student bild.. Ni kanske kan hjälpa mig..

Hur ser er helg ut?

Jag tänkte sätta ihop två kort till tackkorten.. De här två kanske..?

 

Eller de här..?

Student bilder

Hur många fina bilder på söta tjejer har jag fått på en skiva som jag aldrig
ska slänga eller tappa bort. Bara av att se bilderna ploppar minnena fram
i huvudet som popcorn. (Haha, studentbrännbollen!)

I glasen som är med på bilderna finns äppelcider som vi så gärna ville dricka
upp eftersom vi var så sjukt bakis (Dagen efter mösspåtagingen, va?) Men
vi ville ju inte direkt förstöra korten med tomma glas. Så vi stod där med smackade
läppar och sandpapperstungor och låtsas skrattade. När vi väl smakade på
cidern så var den så jävla äcklig. Haha! 


Helgen på Nötudden

Förra helgen var riktigt bra! Trevliga människor, god mat gott vin..


Danne och Robin startar kvällens.. 10:e öl..?

Jag och Robin, Robins mun är lika stor som hela mitt ansikte..



Danne somnade i bastum med sin bästa vän brevid..

?

Jag och Helena!

Morgonen efter vaknade jag kl 8 (!!) Alla andra sov och jag gick en låång
promenad och tod kort. Sedan kollade jag på en fågel i en halvtimma.. KUL!




Sen åt vi lunch. Köttbullar gräddsås och rårörda lingon..



Middagstips, någon?

När det börjar närma sig kväll har jag och Robin ofta samma problem.. Matlagning!

VI har våra specialiteter, som vi säkert delar med många; spagetti och köttfärsås, tacos, kötbullar, fläskfile med potatisgratäng eller potatis osv.

Här om dagen gjorde vi hemlagad pizza med salami, fetaost, färska champinjoner och vitlökstomatsås. (+bananer för mig) Det var faktiskt mycket gott men det tröttnar man ju på att laga varje dag.
Vi brukar göra supergoda hemgjorda hamburgare med klyftpotatis och sallad och kanske chiabatabröd. Mmm! Det är jättelätt att göra egen hamburger dressing på majonäs, ketchup och hackad saltgurka! Testa!

Men nu behöver jag inspiration, vad kan man laga, som är lätt, går snabbt och inte lämnad högar av disk efter sig?

Alla som bor ensamma måste ju ha massor med tips.. eller?


Fil och musli kanske...?

Morgonstund har guld... mm, hur var det nu.

Jag bara klagar och klagar, jag vet. Men jag vaknade verkligen på fel sida idag. Så klart till ljudet av psykotiskt pianospelande. MEN, tänkte jag hurtigt, jag går och lagar en god frukost för att pigga upp mig. Köket ser ut som en värld som består av smutsig disk och smulor.. Oj, så bra det känns att trängas med den världen och försöka klämma in min, rena värld med smoothie och knäcke.. 

Jaja, med den här starten kan det bara bli bättre..

Förövrigt stör jag mig verkligen på de som inte kan hitta sitt eget. 
Jag får väl se till att hitta något nytt eget kanske..
   


Återanvänder bliderna på datorn igen. Jag längtar tills jag kommer hem till
Robin, lagar mat och myser och kollar på scrubs. :)

Hälsa

Jag har snöat in på att läsa artiklar, se TV program och lyssna på människor som pratar om hälsa. Även om jag inte följer deras tips och hälso-kost särskilt bra så känner jag mig imponerad av t.ex. Du är vad du äter.

Man kanske borde testa på den här morgondrinken.. jag gillar ju drinkar liksom..

Morgondrink:

Grön & Skön
 
Gröna sköna grönsaker har en uppiggande effekt på kroppen eftersom de är fulla av klorofyll. Grön juice är perfekt bränsle för kroppen.
 
1 gurka
2 dl färsk spenat
1/2 fänkålsstånd
1 dl persilja
1 cm ingefära
1 näve alfalfagroddar
1 tablett rosenrot

1 tsk matcha ( grönt the pulver)


Kör grönsakerna i en juicecentrifug, tillsätt sedan rosenrotspulver och matcha till glaset, rör om, drick.


Vad tror ni? Någon som testat?

Det sociala spelet

På min söndagskväll underhöll jag mig själv genom att kolla på det sociala spelet.
Egentligen tycker jag faktiskt att de inte riktigt har lyckats med pogrammet till 100%
men det finns vissa inslag som är sjukt roliga!


Dock måste jag säga att Jonas Gardell passar bättre... någon annan stans än i
min TV ruta. Jag blir helt nervös av att kolla på honom. Inte nog med att han blir högröd
i ansiktet varje gång han pratar, att han tappar andan efter att han pratar (om han någonsin
är tyst) eftersom han aldrig andas och att hans ögon ser ut att tränga ur sina hålor för att han är så hispig,
han har också de allra största svettlökar jag någonsin sett. Den mörkblåa bölen (som är så stor så att
man inte ens kan avgöra att den kommer från armhålan sträcker sig ned till armvecket. 
Mina ögon fixerar sig alltid på dessa så jag lyssnar aldrig riktigt på hans skämt... 

På tal om det sociala spelet. Hur skulle ni reagera i denna situation som uppstod för mig i morse?

Jag är påväg mot busshållsplatsen och ser att min granne står där. Det är ingen som jag har särskilt
mycket kontakt med, han är vuxen och pappa till tre barn, så vi har inte särskilt mycket gemensamt heller.
Jag överväger först att stanna en bit ifrån och låtsas att jag inte sett honom. Och sne när jag går förbi honom
tänkte jag att jag skulle spela helt överraskad och hälsa glatt. Men det verkar nästan lite larvigt att stanna
100 meter ifrån den ursprungliga hållplatsen. Om han dessutom skulle få syn på mig därborta skulle det 
vara uppenbart varför jag inte ställt mig närmare. (Jag har ju verkligen inget emot min granne). 

Jag bestämmer mig istället för att gå närmare och när jag går förbi söker jag ögonkontakt och hälsar. 
När jag väl har hälsat går jag förbi ett par steg för att markera att jag inte hade tänkt att inleda ett samtal, 
för OM jag skulle inlett ett samtal (OM VAD...???) skulle jag ju varit tvungen att sätta mig ned bredvid min granne
och då skulle det säkert uppstått 1000000 pinsamma tysta stunder under bussresan. Och det ville jag ju inte riskera.

Så här hanterade jag alltså mitt sociala problem. Hur skulle ni gjort?   


Mitt försök att visa Jonas svettisar

Helgen har ...

Helgen har varit helt perfekt! Jag önskar bara att den kunde vara längre.
Jag är inte redo för måndag känner jag.

Lördagen spenderade jag med hur trevliga människor som helst i Oxelösund
på nötudden. Tack allihopa för världens bästa kväll! Jag har alltid roligt och trevligt med er!
(Bilder är påväg... )

Idag jobbar jag till fem, sedan blir det ne runda på stan. Jag måste få tag i den där
koftan på sisters innan den tar slut. Vilken färg tror ni jag passar mig bäst?
Sandfärgad eller grå-brun?


Jacob, Carl, jag Moltas och Elin.. (som var med i helgen, ej Carl och Moltas dock:)  

Nötudden

Nu åker jag och robin till skärgården och träffar trevliga människor och dricker några glas vin!
Så skönt att åka bort det känns som att jag vill åka bort och stanna borta ett tag. Men en mini-helg
får räcka den här gången! 

Vi ses efter helgen!  

Min lilla söta favorit!



Igår sov jag hos Iden ochvi åt en mysig frukost med väldigt gott grönt te.
Syn datt vi inte hann träffas längre. Men nästa vecka har jag två hela dagar
som jag mer än gärna vill spendera med dig!

Jag saknar verkligen min brun-beiga tröja från Filippa K. Den är tyvärr
förströd av deo-fläckar som ej går bort. Ska leta efter en ny lika dan när jag
och Ida drar till VINGÅKER nästa vecka (!! ) Yeah!

Jag drar nu då.. .........

Nej men jag drar nu då....

Nu har jag dragit!

(Tror bara Ida kommer fatta, men ibland måste man bara dra ett internt)

Juice av morot, apelsin och citron

Mmm. Måste säga att denna kombination som bildar den orange dryckensom står bredvid mig på skrivbordet är mycket god. Det känns nästan som att man får en energikick bara av att dricka en klunk. Köp den på broadway (särskilt ni telianer, som bor granne med mitt lilla lunch-favorit ställe:)

Kvällen planer känns väldigt osäkra.

♥ Åka till arkösund och äta kräftisar
♥ Äta middag med Robin och fira lite..
♥ Kolla på bio och mysa med Robin
♥ Om det blir fint väder.. Kanske trädgårn?

Vad ska alla andra göra ikväll? S & A, har ni kommit fram till något?

Nej, tillbaka till jobbet och min morots-apelsin-citron juice!






Vi fyller två år


Robin ser så himla kärleksfull ut på bilden över.. Haha



Mys- Midsommar!


1. Middag på la Uva     2. Robins hate-bild      3. Robin har fylle-ritat


Kvällsbad

Eftersom bara har tillgång till bilder som finns på min jobb dator blir det inga
nya bilder på mig och bulli. Lite återblickar får det bli istället.

Två år med min älslking har gått så himla fort. Tänk att få vara bästa vän och
samtidigt älska sin pojkvän. Så är det med Robin. Min favorit. Alltid! 

Eftersom Robin aldrig läser min blogg så tänkte jag fråga er vad ni tycker skulle
vara en bra present eller överraskning år Robin.. ? Jag behöver era ideer!

FEEEEEEEEEST!!!!



Jag önskar att jag kunde skriva att vi satt på förfesten med ett glas rose vin
i handen och var party sugna och lyssnade på house och laddade.

Men nu sitter vi hemma hos Ida och undrar vad vi ska göra. Men det känns bra
i alla fall även om vi inte laddar med rosé. :) Nu ska vi planera hur vi ska få hösten08
att bli  som hösten 07. Vingåker, kräftskiva, utlands-weekend (!!) ocg mer saker som
vi ska planera NU!

Smell you later!

Ida-Martina kväll!

Tyvärr blev den omtalade fikan inte av igår.. Jag tror det blir en ombokning på den.
Istället ska jag och min Idy ha en sleep over ikväll. Eventuellt med solbrända Anna också.  Det blir funny!

Just nu har jag lunch på jobbet, en sen lunch och faktiskt min andra lunch idag. Jag tränade imorse
och var varg-hungrig när jag kom till jobbet så på första rasten åkte kycklingen och riset från matlådan
ned i magen.

Nu äter jag en toast på rågbröd, pesto, soltorkade tomater och fetaost. Dessutom köpte jag en smoothie
på hallon och blåbär av världens skönaste tjej som jobbade där.

Jag söker fortfarande inspirtion till vad jag ska skriva i min blogg.
Kanske inspireras lite av Ida ikväll. Vi ska smida planer förstår ni!


Förra hösten, repris tack!



Jag har buntat ihop alla de här minnena som bilderna representerar till en
om samma kategori i min hjärna som jag kallar hösten 07. Bilderna är
antagligen tagna mellan september 07 - mars 08. Men i min hjärna är det
hösten 07på bilderna och jag älskar hösten 07. Jag hoppas att den här hösten
blir precis lika rolig. Jag tvivlar dock på det. Utan skolan, håltimmar, fikor,
studiebidrag, festkommittèer, fräckasallader och party helger så blir det svårt..

Någon som känner för att hjälpa till att ge hösten 08 ett försök?


Sovmorgon

Imorse besökte jag för första gången på 1000 år nautilus och som vanligt klädde jag av mig och placerade fötterna på vågen......... VA??????? Jag känner mig illamående och lovar att jag ska börja utnyttja mitt nautiluskort mycket oftare!

Sådär, nu sitter jag på jobbet och dricker grönt te. Eftersom jag börjar sent hann jag träna imorse. Styrka och kondition. Jag ÄLSKAR att basta, jag kände min dock lite ensam i bastun. Mitt enda sällskap var en anorektisk tant som klädde på sig i bastun för hon frös väl antagligen annars.

Nej, nu måste jag koncenrera mig på mitt jobb. ¨

Haha, men fy hur tråkig är jag egentligen. Jag ska spara ihop lite inspiration snart.. :)




Snälla snälla iiidaa!

Min bästis Ida fida har ordnat min blogg åt mig och nu känns den så ljus och fin och fixad. Hon är så duktig!
Just nu sitter mamma och Håkan här hos Robin och mig och vi har bjudit på mat för att fira Robin lite.

Imorn blir det träning på morgonen och sedan kvällsjobb. Sen hoppas jag på en fika med IDA OCH FRIDA!!
En mysig fika med latte, höst-kofta och min nya helt perfekta klänning från juicy couture.
 
Längtar! 


M och I på balen

22


Min lill-kille!

Igår var det Robins födelsedag. Fast jag var hängig var det en bra dag!
Mest lugn med film och middag, popcorn och kladdkaka.  ♥

Piece of cake


Imorgon fyller Robbe bobbe 22 och jag hade tänkt att fira det med att baka något med hjälp
av ett recept från min kokbok som jag fick i studentpresent av morbror... :)
Kanske cup cakes eller en kolatårta med nötter?

Dessutom är jag liiiite sent ute med present. Någon som har ett förslag?



mm...

Trion



Mina små idor. Tänk så mycket vi har tillsammans.. Minnen.. Fjortisar,
500 spänn, ankan, grodan, tacokväll, mensfläckar, gympaduschar, fester,
snopp-cider, experience, studenten.. ♥ 

BRÖSTCHOCK!

Nu har jag kommit hem och jag är på strålande humör!

 
Samma badkläder (jag-naken) och samma syskonkärlek! (ja, det är jag som
ser ut som en kille som myster med min syster.)


Samma storlek i kupa och samma passion för jordgubbar!


Tycker om rosa, nu och då..


Hösthysteri

Mitt i all denna hösthysteri känner jag ändå ett sting i kroppen av att sommaren ska försvinna. Jag har liksom inte upplevt den svenska sommaren ordenkligt. Jag vill ha fler sol-dagar, fler ligga-och-läsa-hela-dagen-dagar fler sommar utflykter.
Midsommarhelgen var en av de bästa helgerna under hela sommaren.




Jag hoppas på ännu en trevlig helg på nötudden snart..

Men.. när jag tänker efter man kan ha lata dagar och göra utflyter på hösten också. Det är på ett helt annat sätt.. Men det är mysigt också. Jag har en STOOOR lust att hitta på något annorluna.. Förslag någon? 

Mina favoriter



Jag älskar dyberg kerns smycken och her lite olika men de här arbanden är
mina absoluta favoriter! Detaljerna (som att knäppet är format som ett litet
hjärta, på bild 3
) är helt underbara! Att jag fick-blom arbandet av mamma på
alla hjärtans dag gör det ännu mer speciellt. :)

Intresseklubbens ordförnade: Nu får du fullt upp med intressanta saker att
antecka så massera handleden och akta så att du inte får skrivkramp!
Inte för att göra dig överexhalterad, men det kommer mer.. jag lovar!

Min nya t-shirt!




Idag blir det premiär-användning av min nya max mara t-shirt. En liten
shopping t-shirt. Jag tog den i xl-för jag vill absolut inte att den ska sitta tight.
Snyggast instoppad och funkar både till short, kjol och byxor! Snitsigt va?

Hur naturlig är du?

Hur naturlig är du?

Du har..
[x] En plattång
[  ] En locktång
[x] Designparfym
[x] Mascara över 100 kr
[x] Fondation/puder över 200 kr
[  ] Ögonfransböjare
[x] Olika borttagningsmedel
[  ] Speciell hårbalsam i en sprayflaska
[x] Läppglans över 100 kr
[x] Hårinpackning
[x] Bodybutter
[x] Bodylotion
[x] Parfym över 300 kr

Totalt: 10

Du...
[ halvt kryss] Använder locktång/plattång varje dag
[  ] Använder fondation varje dag
[  ] Använder mascara varje dag
[  ] Använder kajal varje dag
[  ] Avänder läppglans varje dag
[  ] Använder bodybutter varje dag
[x] Använder bodylotion varje dag
[x] Använder ansiktsrengöring varje dag
[  ] Använder hårinpackning varje dag
[  ] Använder hårspray varje dag
[  ] Tränar på Gym
[  ] Klipper dig varannan/varje månad

Totalt: 2.5

Du har..
[x] Tonat håret
[x] Färgat håret
[  ] Hårförlängning
[  ] Piercat dig
[  ] Tatuerat dig
[x] Tagit hål i öronen

Totalt: 3

Totalt: 14.5

0-10 Naturligtvis naturliga tjejen !
10-15 konstgjord behandlad blomma
15-20 kanariefågel i nordisk miljö


Lasagne á la mamma

Nu har jag pressat i mig mammas lasagne liiite för snabbt och i liiite för stor mängd.
Så nu känner jag ett slags illamående som vilar över mig.

 
Jag har kommit på att jag pratar väldigt mycket med mig själv. Idag var jag ensam under lunchen och försökte sätta på TV:n i lunchrummet. När detta inte gick svor jag lite tyst för mig själv. Sedan när TV:n väl hoppade igång gick det inte att byta kanal. "Nehepp" sa jag högt för mig själv "jag får väl kolla på det här då

Några okända kollegor satt lite längre bort i soffgruppen och kollade på mig. Jag antar att de kollade om jag pratade i telefon eller hade headset på mig. När de upptäckte att jag varken hade mobilen vid örat eller ett head set intyickt i örat kollade de bort och lämnade snart rummet (jag tvivlar dock på att detta berodde på mitt samtal med mig själv)  

När de hade gått bet jag mig i kinden och fortsatte klaga vidare i ett samtal med mig själv. Ganska högt.



Back to work.

Ett försök!

Nu sitter jag på jobbet med en låång kväll framför mig. Jag har gjort ett försök att göra det lite mysigt, med naturgodis och grönt te. Men.. Jag känner inte riktigt att det ger någon effekt.

Eftersom min plattång började brinna idag besökte jag hårvårdsbaren. Men där följer de tydligen inte konsumentköpslagen för skadan gick inte på garatin. Idag spenderade jag typ 700 av mina försvinnande små besparingar på en ny plattång...
 
Jag kanske snart ringer Ida om jag hinner..  Brukar alltid bli lite upplivad då!


Morgonjobb

Hej alla mornisar! (alla som är uppe vid den här tiden)

Jag sitter på mitt andra jobb, städjobbet på mamma och pappas jobb.. Jag är på dåligt humör och sympatiserar med Ida som måste utföra de här sysslorna varje morgon, fast värre! MEN, nu ska jag i alla fall dricka kaffe med det här lilla arbetsgänget innan jag sätter igång.

smell you later!


Det här var den enda bilden jag kunde hitta på mammas
dator..

Svart-vit eller färg?


Mitt första mobil-kort



När jag hade köpt min nya mobil för ett tag sen ville jag testa funktionerna.
Det jag tyckte kändes mest intressant var kameran (nej, det var inte första gången
jag hade sett en mobilkamera men jag vill i alla fall testa min
). Det här blev resultatet 
av min första bild med den mobilen. Jag kallar den: Robin med finger

Det bästa med denna historia är att när jag såg hur resultatet av mitt fotograferande blev
tittade jag väldigt besviken på bilden och sa: " Robin, ditt finger var i vägen, vi tar ett nytt"

Robin tittade efter denna kommentar på mig med så stora ögon att jag trodde att de skulle
ploppa ut. Som ALLA andra säkert förstår så är det ju MITT finger som är i vägen...

De snodde min ost!

För att späda på denna underbara dag kan jag berätta att de där som städar och gör fint har snott min ost som jag köpte igår! VAD ÄR DETTA? Jag går och köper en ost och skriver en lapp på paketet att den INTE ska slängas. Och när jag kommer hit får jag höra att kylskåpet är städat och helt tomt. ÅH! 

Åh SÄMST!

Av min positiva rubrik förstår ni att detta inlägg bara kommer innehålla gläderop!
NEJ!

Den här dagen som började så bra har nu förvandlats till en monsterdag. Jag duschar och bestämmer mig för att jag är för ful för att gå till jobbet med lockigt hår och därför börjar jag platta håret. Känner att det stixker till i händerna och ser en eld flamma upp.. Aaaahgh! Min plattång brinner!!. Jag blåser på sladden medan och chokad skriker "det brinner, aajj jag fick en stöt" till Robin. Sedan kommer jag på att jag kan dra ur sladden. Om inte skadan går på garantin kommer jag i hemlighet stoppa in sladden i en kontakt och glömma plattången på hårvårdsbaren.. :P

Jag mår illa och stör mig och har ont i huvudet. USCH!

Ström-promenad

Jag känner mig ganska duktig som gick upp sju imorse (fast jag börjar kvart över tolv) och jag och Robin gav oss ut på en promenad. Vi gick runt strömmen och jag försökte spänna rumpan i varje steg. Testa!  Det är bra! :)

Jag har världens överskottsenergi och känner för att springa runt och röra mig hela tiden. Igår gjorde jag en liten sparkdans och Robin blev jätte trött på mig. Sen gjorde jag sit-ups på en boll istället. Haha. 
Tyvärr passar ju den överskptts- aktiviteten inte så bra in på mitt stillasittande kontorsjobb. Men jag får väl snurra runt lite på min stol med hjul och känna efter om det känns bättre. 

Igår träffade jag Ida och vi var som vanligt helt hispiga över att träffas och vi fyndade en varsin Max Mara t-shirt. Denna kommer att hamna på bloggen så småningom. 

Nu ska jag tvinga Robin att städa med mig och sedan duscha

Ikväll kanske träffa Sanna.. Eller imorn?



Såhär ska det inte se ut nu eftersom 
jag ska tvinga honom till städning.


  

Ny blogg design!

Min fin-fina bäst-Ida ska hjälpa mig att förnya min blogg lite. Lite ljusare och kanske lite fler kort.
Vad tycker ni? Har ni något förslag, tips eller vet någon annan som har en fin blogg som man kan
inspireras lite av?

Snart blir det shopping.. Dock mest fönstershopping för min del tror jag.

Hej då!

Första dejten

Som sanna skriver är det alltid något speciellt med första dejten.
Jag träffade Robin för första gången på hans födelsedag. Oj, så snygg han var i sin kavaj!
Jag hade på mig en vit skjort-klänning, tights och guldskor.. Och löshår.. Haha
Jag kände att jag tyckte massor om honom redan då och under hela mitt liv är händelser under den här kvällen fortfaranade de som jag blir allra lyckligast av att tänka på.. 

Men på vår första riktiga dejt  var vi på bio, beck eller wallander. Nervöst och svettigt hålla-i-handen
och inte mycket av min koncentration gick till filmens handling.

Efter det har det varit jag och robin.. I två år (!!), om en vecka och ett par dagar. Jag hoppas
att det blir 100000 år till. Våra dejter består numer av egenlagade middagar, scrubs, sten sax påse 
om vem som ska ta disken eller ett telefonsamtal om vem som ska köpa mjölk. Men det tycker jag nästan
lika bra om.. 

   

Klänningen


Jag och Anna Hibbs har likadan klänning.. :) Förövrigt.. Inte lika tyvärr.. :P



Mina nya skor..

...Ser ut såhär!


God (!) morgon

Jag började morgonen med Robins armar runt mig, slingrade mig ur greppet och tog en vaarm dusch! Ska det va, så ska det, tänkte jag och vred på värmen.. Det blev till och med så varmt så att jag brände min genomskinliga hud lite.
Men det gör inget.. Jag kylde ned mig med en smootihe på vindruvor, björnbär, hallon och vanilj youghurt!

Mitt schema för dagen: 
- Jobba till 16.15
- Åka till mitt andra jobb en stund (städa på mammas och pappas jobb)
- Träffa Ida (!!!) Fika och kolla på shopping utbudet i norrköping
- ( EV kolla på IFK-Gävle beroende på vädret)

Under min lilla träff med bäst-Ida ska jag försöka köpa på mig detta:
- Ögonbrynspenna
- Solpuder
- Deo


Jag känner att jag verkligen saknar våran resa till Kreta. Solnedgångar och
sjukt varmt vatten och sol och gupp på luftmadrass.. Mmm.. Jag längtar tills
nästa resa, när nu den blir.

 

Kaffe svart, brun och ljusbrun


Nuuuu.. kom jag på en sak till som är mysig med hösten!

Frida kommer hem och det betyder att vi kanske hinner ha en mysig middag
med sallad och kaffe och renat vatten och vindruvor och naturgodis. Mmm!

Det betyder också att vi kan gå till Waynes och dricka kaffe latte, Ida och jag med lätt
mjölk och ibland (när vi festar till det) vit choklad smak och Frida med soya mjölk.

Ahh.. Nu börjar jag faktiskt till och med längta efter hösten!


Kaffe svart (F), brun (I) och ljusbrun (M)..
 

Fulla Waynes-stammis-kort för 2423346 gången :)
 

Välkommen höst!

Jag håller med sanna om att hösten verkligen är välkommen.
Planerna börjar falla mer och mer på plats och jag känner att jag
vill göra någonting nytt nu. Att plugga vidare känns inte alls hemskt,
även om det kommer ta ungefär ett år tills det händer... 

Allt lunkar på i samma takt som hösten är på ingång.
Den här veckan har jag dessa planer..

Min vecka: 
Måndag: Bio.. BARNHEMMET.. uuhh! Mmm.. popcorn..mm (Homer Simpson)
Tisdag: Städa, ev shopping + Träffa min idahoe
Onsdag: Jobba sent... Träffa Sanna och fika/film/middag (?)
Torsdag: Samma som onsdag.. Eller Träffa Robin.. :) ♥
Fredag: Ottenjobb
Lördag: Stockholm med mamma och Hedvig, shopping och Grönan! (!!!)
Söndag: SOOOOOVVVVAAAA + O.C (det var länge sen)


Hejdå sommaren!

Musen & nyckelpigan



Haha glömde den här bilden från Malmö. Vi var inne och kollade på en
utklädningkläd-butikoch hittade hattar i form av olika djur. (H- mus M- nyckelpiga)
Expiditen verkadestöra sig på att vi inte kunde ta alla dessa utklädningskläder 
på ett seriöst sättoch var precis påväg framn till oss för att säga till oss på skarpen.
Då försvann vi snabbt som attan ut affären...  

Mmm..Malmö

Det är eb speciell känsla att vara i Malmö. Jag tycker verklien om staden
och vår lilla tripp dit. Vi hann med shopping, god mat och till och med lite kultur. ; )
Mysigt var det i alla fall och jag längtar tills vi ska dit igen.


Pappa och Heddan på shopping runda på lördagen. MMmm Malmö.. :)


H och jag (jag har på mig en av mina favorit tröjor som jag hatade innan efter
som jag kände mig som en julklapps-säck. Men nu gillar jag den.. !


Hedvig och jag köpte oss en varsin tröj-top (i mitt fall även klänning)


Hedvig och daddy på ett mysig tapasställe.  

Ihopskrynklat A4

Vilken bloggtorka jag har.
Min hjärna känns som ett ihopskrynklat A4.

Jag kände åtminstone att det var dags att byta profilbild.
 Den andra hade ju ett par år på nacken så att säga.

Ikväll, direkt efter jobbet, bär det av till Malmö med mini familjen, jag, Hedvig och pappa.
Shopping, bad, restaurang, stros, hotellfrukost och mys. Det blir bra!

En hälsning till min solsanna kan min skrynkliga hjärna i alla fall klämma fram.♥
 

Nya profilbilden fick bli denna.

Regn, regn, regn

Det bara spottar regn ner från himlen.. Precis som om någon går baklänges framför en när man går och spottar i motvind.. Även om jag inte gillar känslan av att få spott i ansiktet känns det helt okej med regn. Helt OK! 

 -Det känns mer uthärdligt att jobba i spottregn än i 30 gradig värme
 -Man kan kolla på filmer utan att få dåligt samvete för att man befinner sig inomhus
 -Man kan tända ljus och äta middag när det är lite murrigt och smattrar på rutorna.
 
Igår ringde jag till Ida för att berätta för henne hur stor lust jag har att sitta på waynes och dricka kaffe latte med vit chokladsmak och lättmjölk med stövletter och en kofta på sig, samtidigt som man skriver i sin nya almanacka vad som ska hända de närmsta dagarna. Det vill jag göra! 

3


3 bilder får räcka. :)

Grön - grå

.. Min ansiktsfärg påminner om färgkombinationen i rubriken.
Jag mår så illa. Kanske håller på att bli sjuk. Men det känns lite bra det.

Sådär, nu ska jag mrs positivast i världen sluta klaga.
Istället ska jag berätta om världens sötaste kusiner.
Och helt otippat så är det mina kusiner, Ruben 1½ och Isac  typ 3 månader..
I helgen hälsade vi på mina små tottar och Ruben har precis lärt sig sina
första ord: Car, päppe (äpple) toor (stor) och använder dem flitigt.

Jag har 1000 kort som jag tänkte visa efter min lunch som består av
lamkött potatis och ärtor.. Haha.. uuhh!

Almanacka

Jaha, jag såg på kissies blogg att hon hade länkat till den där sidan med almanackor som jag skrev om för några dagar sedan. Jag är väldigt sugen på att betala 275kr och få en som jag vill ha den. Klicka här och gör en egen!

Idag känner jag för att hålla andan så länge så att jag svimmar så att jag kan sova sista timman.

Aaaaah!