Klädpanik, ja..

Varför uppstår det här problemet varje helg? Den här helgen kommer jag dessutom få uppleva det två gånger eftersom en utekväll väntar både idag och imorn.

Jag har redan rivit ut ALLT som finns i min garderob för att verkligen förstå att det inte ens gömmer sig något skrynkligt linne i botten på lådan. Tyvärr. Det är bara att inse, det finns inget. 

Nä, jag funderar på att promenera till Ida för att kolla om min guldklimp har något jag kan ha..?
 
De som orkar sig ut ikväll kommer jag antagligen träffa på något av Norrköpings heta uteställen. :)

Ciao!  
image168
Denna bild hittade jag minsann i mitt lilla arkiv. Tagen i ettan:)

Kom hit, säger jag!

Till våren. Jag känner att det verkligen är dags nu.

Nej tack till:
Fem lager kläder (som inte smickrar min figur)
Stövlar med äcklig sliten klack av allt himla grus
Dunjacka
Blek&glåmig
Folk som har ticks på att snyta sig bara för att det är kallt ute
Frost


Ja tack till:
Ballerina skor
Min nya jacka
Bara ben
Studenten
Fräknar
SOL



Enjoy..

PS. mamma-martina konversation:

Mamma: Jag har varit på en hjärt-lungräddningskurs idag!

Mamma: Kan du verklgen göra en hjärt-lungräddning?

Martina: Ja, typ... tror jag.

Mamma: Okej, men jag blir medvetslös då! (mamma slänger sig mkt verkligehetstroget på golvet och jag börjar lägga mamma i framstupa sidoläge)

Mamma: (öppnar ett öga och säger:) FEL!

Martina: Känner på pulsen....

Mamma: Nej nej nej! helt fel, jag visar på dig istället!

Jag lägger mig mödosamt ned på golvet.

Mamma: (Börjar skaka på mig och ropar:) Hallå! Hallå! Kan du höra mig? (Ännu igen, mkt verkligehetstroget)

Mamma och Martina skrattar.. Efter ett tag lägger mamma sitt öra en millimeter från min mun så jag får hennes flygiga lilla hår i ansiktet inklusive ögonen.. Mamma upprepar denna procedur tre gånger.. och konstaterar sen att jag faktiskt andas. Efter några sekunder ligger jag i en perfekt (enligt mamma) framstupa sidoläge.
 
Jag känner mig föberedd för en nödsituation! :)

Martina

Tisdag

Jag tror jag tänker för mycket..


Söndag, söndag...

Det är synd att det ska gå så snabbt när man vill att det ska gå sakta. Kan itne fatta att lovet är slut redan. Jag kan inte säga att två veckors ledighet har gjort mig sugen på att börja skolan igen.
Jag har ännu en gång konstaterat att söndagar inte är min favoritdag. Jag får bara ångest av allt jag borde göra och att veta att man ska gå till en äcklig skola som luktar svett och hårbotten dagen efter.. Nej usch!

Jag hade en trevlig lördag i alla fall..



Dags för en söndagsmacka och te till mig. :)


En soldag

image141image145image146

En heeel dag men sanna på stan som innehöll shopping och en mysig lunch på fräcka (som sanna bjöd mig på, gulle:) hjälpte mot min lilla deprimerade sinnesträming.. Jag hittade nästan lite väl mycket som föll mig i smaken, för jag kunde inte riktigt välja. Tillslut kom vi hem två toppar rikare i alla fall. :)
Dagen var väldigt uppskattad och välbehövlig!
 
Jag tittade i mitt lilla fotoarkiv och hittade oroväckande många bilder på mig och sanna i olika sammanhang.
Leka fotograf.Bada.Åka skidor.Sommar.Raow,scratch,pinch,krafs. Augustifest.Fjortisar.Fylla.SpiceGirls.Jul.Nyår.Dominikanska....

Nu ska jag fortsätta fredagskvällen och invänta let's dance. Ensam.

Martinamisslyckad

Hej jag heter Martina och jag är misslyckad.

- Hej Martina

Pearls of Gran Canaria



han är lite satt. hon är lite satt. Är den lite satt?.ajjamän.okeeeej.senior, un bocadillo de espana por favor. (allting på sthlmsdialekt).min klocka är borta, har du tagit den?. min hundring är borta, kolla om du har packat ner den.bruna lerpölar till ögon.Nisse är död, -lägg honom i en påse. mickis, vad hette han jag va med?. patatas fritas/delux. Jag har ont i huvudet, jag tror jag har lite ont i huvudet, aj mitt huvud. Una caesar sallad with cocelight por favor. Sonny. Öronproppar. Tjena stumpan, vill du ha lite frukost? Jävligt god jag lovar;). Det kommer och går för mig. lution. Vi tar ett hoppkort. Var det du som spola åt mig? Men det gör inget det låg papper på.     

Internskämt har aldrig varit roligare..

Jag låter bilderna och orden tala för sig själva för att beskriva Gran Canaria 08. :)


Om en vecka...

.. Är jag, mickis och Ida inte i Sverige. :)




Gran Canaria....
image100          +          image101

...Och Ida Mikaela och Martina...
image103+image104+image105


Det kan inte bli annat än lyckat. :)