"En ma..ia...to"

Efter en bloggpaus och en helg i stockholm känner jag mig.. Ganska trött.
Dagen i stockholm var alldeles perfekt. Jag hade en förföljare (Robin) som gick
två meter bakom mig och kollade på saker som jag kollade på och sa: "fin köp den"
om mina förslag till inköp.

Dagen började dock utan inköp. Och fortsatte utan inköp. HUR kan det komma
sig att jag har varit i Stockholm gång på gång utan att hitta en enda GREJ
, frågade
jag mig själv 123750235 gånger...

Vi gick och fikade och min blåsa var på bristningsgränsen precis när vi skulle bställa
"köp en latte macciato (?)" sa jag till Robin och smet iväg till toaletten.

När jag kommer tillbaka från visiten ser jag ett dricksglas, en pago och en
dockhus-kopp på bordet. Jag ser mig omkring efter ett stort glas med ljusbrun
dryck i men det enda jag ser är den lilla, lilla, lilla koppen som visade sig vara min. Jag tittade
undrande på Robin. "Jag var så osäker på uttalet så jag sa det lite otydligt så att jag skulle
slippa säga fel
" (Ååh ♥). Jahopp, jag tog koppens innehåll på en tesked och drack upp det.

Kanske var det minislurkens förtjänst. Men jag hittade åtminstone ett par fiina stövlar
och tre par fina strumpbyxor i slutet av shoppingrundan.


Mina preppy inköp. :)


Min mini kopp, bredvid glaset i naturligt dricksglasstorlek och framför den skyldiga beställaren.



Om en dörr stängs öppnas ett fönster.

Oh! Nu är jag tillbaka på jobbet. Jag säger som Ida. Jag har ingen ny outfit att visa upp, jag har inte köpt en vippig kjol från asos med marint tema och jag har ingen ny inredningspryl med rosor i romantiskt tema som jag kan lägga upp bilder på i tre olika vinklar. 

MEN! Det är i alla fall fredag och idag ska jag (nej jag ska inte skriva att jag ska till palace och i själva verket kommer jag istället gå till otten och köpa en rosa pantern och dansa till grease lightning eller mima till just dance med lady gaga) Jag ska vara hemma!  

Helgen blev inte riktigt som jag hade planerat i första läget. Ingen bio, istället hemmakväll, ingen mysig middag, istället åka hem tidgare från stockholm (haha), ingen utgång, istället jobba på otten. Såhär resonerar jag, om man inte får något, ja då finns det möjlighet att få något annat. (Jag syftar på rubriken)

Nu har jag inte träffat Ida på år och dagar. Ska vi hispa loss snart eller?


The famous partypose!

JIPPI!

Jag är på så himla strålande humör!

♥ Jag har fått en bebis-annanas av Carro.. mmm.. :)
♥ Jag känner mig ovanligt förälskad idag..
♥ Jag har bokat biljetter till stockholm på lördag! !!

Jag ser fram emot en rolig helg med stockholm, mysig middag, bio, shopping och utgång med min bästIda!

Det kan inte bli bättre! 

Nåt i den här stilen..

Ungefär (eller precis) såhär resonerar jag  (fick ett sms av Hevig som tänker på det här sättet):

Jag hade gärna velat träna men såg att om man kastar om bokstäverna
i muskelpass så blir det sesumplaks som rimmar på tax och eftersom jag
är en kattmänniska är det bara för mig att stanna hemma.


080923

SOM jag fokuserar på mitt ny-gamla jobb. Det är skönt att vara tillbaka men jag hade glömt hur mycket kraft det faktiskt tar (trots att jag oturligt nog sitter ner dagarna i ända)

På torsdag kommer lönen. Det ska jag fira genom att åka till Stockholm och minska pengarna på kontot lite. Robin och jag ska shoppa och hälsa på Robins syster + familj. Det blir en mysig helg, hoppas jag.

Som ni märker är jag krtut torr och tråkig just nu. Så därför tänkte jag spara godbitarn av mig tills jag kommer hem

Jippi! Idag kommer min kamera tillbaka. Det betyder nya bilder!

Hej svejs!

Dream on

Kom att tänka på en sak som hände när jag vaknade imorse. Jag vaknar upp helt lycklig efter min dröm.

Jag drömde nämligen att jag befann mig på cubus (det var dock inte cubus-affären i drömmen var det en vintage butik). I affären fanns HUR mycker kläder och skor som helst som en söt tjej hade donerat (nämner inga namn, det kan bli lite pinsamt om den personen läser och får reda på att hon varit en karaktär i min dröm). Jag gick runt i affären i flera timmar och hitta hur snygga saker som helst. PLUS att det var billigt. Jag hittade ett par bruna boots som såg ut precis som jag vill ha dem och en jätte fin blommig klänning och en väska och massor mer. Jag tror jag var inne på affären nästanen hel dag. 

Samma helg som shoppingturen var det en maskerad-helg. Olika maskerader med olika teman i tre dagar! Så himla roligt. Det borde man göra någon dag. Sista dagen var temat mellanstadie (alltså platåskor, jassbyxor och små korta t-shirts). Jag var påväg till JC för att köpa ett par utsvängda jassbyxor till kvällen när jag upptäcker att Ida är borta. Men när jag kommer fram till JC sitter hon på en bänk. Och hon är vinglande full.. Festen hade inte ens börjat.

Sen väcktes jag av Robins alarm. Och HUR jag än försökte kunde jag inte komma tillbaka till min roliga dröm efter det.

Jag skrattade till lite och Robin kollade på mig. Jag förklarade anledningen till skrattet, alltså drömmen.

Martina: Det var min bästa dröm på länge! Åh, jag vill ha de där kläderna.
Och jag var alldeles ensam i butiken. Så himla roligt!

Robin: Jag drömde också jättekul. Jag kommer inte riktigt ihåg. Men jag var med i ett TV-spel.  Det var jätte kul!

Även om vi har gemensamma intressen så kan man se hur vi skiljer oss åt i våra drömmar.

Nu ska jag fira Malin W ! GRATTIS HJÄRTAT!


"Jag tycker bättre om silver. Du passar i det"

Min plan för gårdagen gick inte riktigt i lås, om man säger så.

Efter vi hade ätit gick vi mot biosalongen men stoppades i kassan av bio-killen (det är en kille i kassan som tror att han vet allt om bio, han är så rolig för hans passion är verkligen biofilmer) Han förklarade ingående för oss att filmens kvalité inte var ultimat och att det var ett störande moment när det flimmrade på bioduken.. Mhm!

SÅ, pengarna tillbaka och ingen mirrors.

Istället gick jag (med gråten i halsen, ja jag är känslig) och Robin hem för att ladda hem en annan film. Men innan det skulle vi ägna vår fredagskväll åt att hänga upp tvätt och tvätta en ny maskin. Och vad ser jag när Robin slänger upp den blöta tvätten? Jo, han har blandat svart och vit tvätt. ALLA mina underkläder är grå. Jag tror att Robin blev lite nervös när han såg mitt ansiktsuttryck, för ahn försökte övertala mig att silverfärgat är mycket finare än vitt. "Jag tycker det är den finaste färgen på underkläder. Du passar i silver" (Haha, min sötnos)
MEN SILVER? Nej, det var inte silver, det var sjaskgrått.

 Robin är en bra tröstare och kramare och vi hade världens mysigaste kväll i alla fall. Vi såg definitly maybe. Ni borde se den! Det var en gullig film som passar sent på kvällen när man inte orkar koncentrera sig men vill se nåt bra! 


 


Mys!

Jag lyckades lura med Robin på både middag och bio. Så jag har en kväll med papa grappa och nya skräckfilmen mirrors. Jag älskar skräckfilmer (till min mammas förtvivlan). MMmm så mysigt!

Idag har jag också lyckats uppdatera mig på days of our lives. Men faktum är att jag börjat tröttna. Kan inte bara shawn och Belle bli tillsammans eller? Herregud! Jag har också tagit ännu ett kort med Håkan (men jag satt i bakgrunden som tur var) och bilden med vackra Ayla längst fram kommer sitta på en hel vägg mitt emot nautilus i typ ett år! :)

Nej hörrni, nu ska jag fixa till mig lite innan myskvällen!

Vi ses kära vänner!


Haha, en bild på mig och Robin på vår ettårsdag! Mr and Mrs serious!

SOLSOLSOLSOL

Idag känner jag mig glad igen. Vädret påverkar mig som bara den. SOL!
Det känns som att sista gången jag såg solen var då jag befann mig på en
strand på kreta. Ja, det var tider det. Hade jag inte jobbat hade jag åkt på
utomlands direkten!

Idag slutar jag min sista dag som receptionist kl 12.00. Skönt va!
Så då tänkte jag slå mig ned någonstans, kanske ute? (Okej, kanske
lite väl optimistiskt) och läsa aldrig fucka up. Ah!

Ikväll tänkte jag föreslå Bio eller restaurant för min pojkvän.
Vi får se om han nappar.

Nu ska jag vattna blommor!


Jag och syster på Kreta.. ååh! (En ångestladdad suck som innebär att jag
helst vill befinna mig i trettio graders värme på en luftmadrass i Kreta-havet.)

Urk!

Kallt, kallt och grått grått. Jag känner mig bitter.

Jag har bara varit ledig en vecka under den perioden som jag skulle vila upp mig.
Men jag antar att det bara är att ta i med friska tag. Ikväll ska jag i alla fall gå och lägga
mig tidigt efter några avsnitt av SATC och ett avsnitt med ANTM. Jag älskar förkortningar! ;P

Till det tänkte jag dticka lite t m h (te med honung).

Nej, men ärligt talat. Nuhar jag en riktig fråga till er alla: Vad tror ni om en halloweenfest
i höst? En hederlig maskerad. Det vore väk nåt? Jag och Sanna ska leka festfixare ikväll!

Vad kan man klä ut sig till? GE MIG FÖRSLAG!
(Detta är ett bra tillfälle för er som aldirg kommenterar, ni kan vara anonyma men ändå
vara delaktiga och påverka. Nice huh?)


Någon inspiration?

Morsning!

Godmorgon friends!

Näst sista dagen på jobbet som receptionist. Det känns... Helt okej. Jag gissar att anledningen till att jag känner mig lugn är att jag vet att jag kommer tillbaka till telia. Ett vikariat till årsskiftet är klart såhär långt..

Helgen börjar närma sig och jag hade sett fram emot att fira söta Malin W. MEN så ringer Johan på jobbet och tjatar. Så nu ställer jag upp för arbetskamraterna på otten och jobbar på lördag. Som tack för hjälpen lyckades jag förhandla till mig en miljon i löneförhöjning och valfri ny bil.

Fredagen ska jag bara ägna åt min Robin och söndagen ska jag bara ägna åt min säng. Det låter som en ganska bra helgplan för mig.
 


Sanna, min lilla stjärna. Blit det mer SATC ikväll?

Only for KitKejt



Som du förstår är detta en del av uppladdningen till Halloween. Robin i den
finaste utstyrseln han någonsin burit. Ha! Nu ska jag bara tänka ut något
passande till mig. Är det ingen som ska styra upp något?
Det vore väl kul?!

Drop

Imorse gick jag upp tidigt, tidigt och gick en promenad med Sanna. Så himla skönt. Men det fick jag betala för sen när det var dags för stavgång med jobbet. Jag fick en jag-känner-att-jag-håller-på-att-bli-sjuk-attack och sov mig igenom hela motionspasset med en filt på kroppen och en tidning över ansiktet.

Nu sitter jag i min ensamhet på jobbet och äter extra drops ungefär en gång i minuten. De är så himla goda. Särskilt de med lakrits och hallon. Taste'em!

Sa precis hejdå till llillkillen (Robin) som åkte hem till norrpan. Han är så söt. :)

Jag funderar också på vad jag ska hitta på när jag kommer hem.
. Kolla på film med Sanna
. SATC med Sanna
. Scones med Sanna
. Promenera med Sanna.

Jag känner att mina plander är ganska beroende av att Sanna vill göra något.

Ah, fy nu måste jag försöka fånga upp mina små tråkiga tankar som bildas långt inne i min hjärna och sen flyger ut till min mun alternativt mina fingrar. Isället tror jag att jag ska.... Äta en extra drop!

Tjing tjing! 


Martina nr 5

Jaha.. Det här är så långt jag kan ta er i Martina-historien...



Sidbenan. Här för att stanna... Eller iof, kanske borde testa mittis igen?
Vad tror ni om det?
Hög svart kjol och vitt linne... Ja, det var min absoluta favoritklädesel i ungefär
ett halvår.. Så den bjuder jag på!

Nu är det slut med tillbakablickar. Istället ska jag tillbaka till matlagningen med
lilla familjen; pappa, jag och Sanny!
Sanna och pappa sjunger kör i köket medtexten sporty, sporty, sporty spice..
sporty, sporty, sporty spice.. sport, sporty sporty spiiiiiiceee. Denna fantasifulla
omväxlande text tillsammans med melodin till"tro, tro, tro solm du vill"..
Ringer några klockor?  

Smell ya!

Martina nr 4

Tada! Får jag lov att presentera nummer 4 i serien..



*MaRtInaA* nr 4

Mittbenan har blivit sidbena och upptäckten av kajalpennan visar jag tydligt
på denna bild. Lite rebelliskt sådär.

Självklart har jag vita ränder från bikinin, ett måste efter sommaren. Naturligtvis
en svart bh-formad push-up bikini i strl 65AA som inte hade så mycket att pusha
upp.  

Hödstadiet, en hatetid i min ungdomshistoria. 
Man visste inte om man skulle köpa gosedjur eller stringtrosor. Nej usch, jag
saknar INTE. *får kvälvningar*

KjamiZzZzar


 

Martina nr 3

Martina pixar presents nummer 3 i serien. ..



Märra nr 3

Ahh. Bakåtslick, stooor collagetröja och bling bling i öronen. (hade man sett
mina ben på kortet är min gissning svarta jassbyxor. Dessa var mina signum i
mellanstadiet och sammanfattar i princip mitt utseende under några år. Men tro
inte att jag var ensam. Varenda unge såg ju ut ungefär såhär.

På allas armleder fanns också under samma period självlysande pärlarmband
i tusen färger eller imiterade tatueringar i svart skick sack past. Vet ni vilka jag menar? 

Martina nr 2

Martina presenterar nummer 2 i serien:


Marty nr 2

Mittbena och ett delat bästishalsband. Det var ungefär under den här tiden
som jag hade backstreetboys och - Hansonplancher från Fridatidningen fästa
med  "blålera" på väggarna.. Kan det bli mer barn på 1990 talet?
Vad finns det mer för kännetecken på oss som gick i lågstadet då?

Surprise; Martina nr 1

Det ringer och ringer och ringer.. Och jag är effektiv som en litenekorre.. MEN, mellan dessa intensiva arbetssituationer så tänkte jag göra en liten serie. Ni förstår, pappa och mamma har massor med kort på mig här på praktiken. Gamla och nya, mest gamla. Deras patienter tror säkert att jag är mellan 7 och 10 år. 

Nu börjar vi!


Märtstjärt nr 1

Gillar mina taggiga tänder, 1 meter långa småhår och färgsprakande tofs.
En sån skulle man ha.. Tofs alltså!


Linkan

Jag kom precis hem från min och Idas utflykt till Linköping. Jag har besökt
den staden ganska mycket på senaste tiden. Det känns som ett lagom resmål
över dagen liksom.. Jag tillhör ju den typen som blir uttråkad ganska lätt så
jag känner mig nöjd med initiativet !

Förutom en hel Rules by Mary klänning fick jag med mig de här små (ja, de
är verkligen små, 34, och klämmer liiite på hälen) skorna som jag betalade 
75 väl spenderade kronor på. Höstens första myrornasfynd! Vad tycks?




Vah meeehr? Jo, en väldigt viktig grej. Idas lillebror har skaffat facebook
(största händelsen på länge) så nu ska jag bli kompis med honom.

Tjingeling!


C U

Har precis tagit på mig tre lager tröjor, sockar och långkalsonger. Allt detta besvär för att sitta ute och dricka eftermiddagskaffe i solen för sista gången i år. I ÅR! Tänk er.. Snart är det advent, jag lovar!

Eftersom min nya favvoklänning inte lämpade sig att röra sig i (den sprack i fredags) fick jag reklamera den. Tyvärr fanns den inte i min strl i Norrköping. Jag tvingas därför att bege mig till Fisstaden Linköping imorn och hämta hem en ny.
Expiditen på MQ sa att den var en klänning som man helst ska stå still i. Så om ni någongång ser mig i en svart sidenklänning på stan (stillastående) så vet ni varför!

Helgen har varit en riktigt kalashelg! Dubbeldagar på otten med dans, pärondrinkar, knappnålshuvuden och pirater, får mig att känna att jag helst tar en liten semester därifrån nu.

Ikväll är det hål i väggen som gäller!

C U (som jag skrev i slutet av varje text VARJE gång jag skrev dagbok under hela mellanstadiet)




080912


Kvällen började med 124296725 gruppfoton...


..Fortsatte med mingel med Becca...


..Jag värmde upp med lite Egyptisk väggmålningsdans..


Martina & Martin mitt i dansbattlet, BrunIda på the balkoni. 


Favotirbilden är nog ändå denna. Kolla den sexiga cantrybrudeni bakgrunden
och den arga turkiono till höger. Och sist men inte minst huvudperonernas härliga
miner....

Tack Tove och alla tjejer för den bästa förfesten på länge!  ♥

En trippel

Herregud. Jag brukar inte vara rädd föratt skämma ut mig men den här helgen har varit lliiite för mycket.

1.. Jag och Ida sitter och fikar på fräcka. Jag får syn på Christin och hennes kompis, som jag känner igen jätte väl eftersom hon jobbar på telia. Vi har nog delat en lunch eller två. "Hej Christin.. jag tvekar en stund men säger sedan självsäkert.. "och Helena". Christins kompis tittar på mig och säger "hej". Men sen hettar det till i ansiktet. "nej, inte Helena... (tystnad, jag väntar på att någon anna ska fylla i.. TYSTNAD) "Annika heter hon" säger Christin.
ÅH! Det var inga glada blickar efter det.

2.. Jag var lite granna berusad och när jag gick in på otten. Möter en brunhårig tjej och mina ögon är helt säkra på att hon heter Jessica och går på De Geer. "GRATTIS I EFTERSKOTT" säger (sluddrar/skriker) jag och hon tittar först på sina kompisar och sen på mig. "Jag fyller år i maj". DÅ är mina ögon inte lika säkra längre och gör en omvärdering. Jahopp, Frida från Nyströmska var det visst. Så jag sa: "Grattis i förskott i alla fall då".. Haha.
 
3... Imorse vaknar jag tidigt. jag lägger mig i soffan och vänder huvudet mot väggen. Somnar. Vid 12 hör jag min ringsignal på avstånd. Jag kollar med ett öga på mobilen och ser att det är Ida. Nej, hjärnan ä inte färdig än. Samma sak en timme senare. MEN kl två händer samma sak IGEN och då bestämmer jag mig för att svara. "Hallå" hör jag min skrovliga morgonröst svara. Jag förväntar mig ett svar med Idas röst. Istället hör jag min chefs. "Jaha, förslåååååt" säger jag emd samma stämma.
Ja, som man säger. Man har ju bara en gång på sig att göra ett fösta intryck. Jag tycker jag lyckades!

 Nej nu får det räcka med pinsamheter på ett tag. Verkligen!


Vi ses i dimman..



Visst blir det liiite roligare när man skriver i paint. Så får ni ju se min personliga
handstil. Jag kan dock lugna er meed att detta är min paint-handstil inte min vanliga.
Så, nu känner ni er lugna vaa?!

Jag ser fram emot ikväll. Det blir kul att träffa lite folk. Låter kanske lite som att
jag har varit isolerad ett tag.. Och ja, det har jag också!

Så alla partypinglor där ute, vi ses i dimman! 

Jag känner för.. Mycket!



Nu sitter jag här med hår som ser ut som det har blivit våfflat (jag har haft
flätor hela dagen) och är svart omkring ögonen eftersom jag inte kunde låta bli
att gnugga.. Men Robin tycker om mig ändå.. (Jag frågade honom precis och
han svarade med några pussar och sa: "Du är inte ful.." ) Jippi!

Just nu känner för att bli iordninggjord och ta kort. (Känner för att anställa
kattO som är så duktig på att sminka, Haha! ) 
Det var så roligt sist vi gjorde fotade! Håkan är bäst på foto!

Dags att vila upp sig inför imorgon.

Vilka ska ut i helgen förresten? Jag känner för att träffa alla jag känner!
Gud vad mycket jag känner för. Det får bli rubriken.

Lookie!

Den här lilla påsen upptäckte jag här om dagen! En liten present från Oscar.
Men han vågade inte ge den själv, därför har den stått undangömd i flera veckor.
Men mina snokiga ögon kan den inte gömma sig ifrån..


Ah, victoria's secret. Helt perfekt förpackat i rosa! Lägg märke till mina
garderobsknoppar från drömgården. De kommer snart att sitta även på mitt
sminkbord.


Sexy little mints med bling låg i påsen...
(Nej, mina korvfingrar är inte alltid blanka, jag har sekunderna innan foto-
shootet smörjt in mig med onödigt fet kräm)


De små minttabletterna (som smkade lite jenka) var formade som
pussmunnar.. Kan det bli bättre?
Doseringen enligt victoria's secret är att ta 1 till 2 tabletter.. för att kyssas bättre.. 


Tofsar i regnbågens alla färger fick jag också!

Jag känner mig nöjd och sitter just nu och suger på en liten pussmun. :)

Godmorgon era ...

Godmorgon era små loppor!

Ska alldeles strax gå och köpa bröd till morgonfikat. Men först (dadaddadaddadada)


Arbetsteamet! Jag ersätter då den här veckan Jessica (längt till vänster) så
där kan ni istället tänka er mitt vita, blanka ansikte. :)

Ska vi? ska vi? ska vi?

Hej! det är din isolerade kompis som hör av sig. Hon som är sådär FRUKTANSVÄRT ROLIG. Ne, du förstår fortfarande inte vem jag är...hm, hur ska jag beskriva henne...
Hon kallas sol, men det är så långt ifrån vem det är som man kan komma. Hon har suttit hemma på sin rumpa (som förövrigt inte ens får plats i några jenas längre) hela veckan. Hon vill helst inte gå utanför dörren och det blir väldigt jopbbigt när ingen har tagit in tidningen på morgonen. För den vill hon helst läsa till sin stora feta frukost.
Och lunch och alla fikan därmellan!
Hm, vi får inte heller glömma att hon numera ägnar dagararn åt dataspel; Roller Coaster!

Ne, men seriöst...vad fan håller jag på med? Och du med nästa vecka. Haha. JAg vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Såhär beskriver min kära kollega (vi är kollegor i jobbet att vara arbetslös) och vän Sanna sig själv i en kommentar.

Jag sitter här  på min knarriga stol och fnissar lite för mig själv när jag läser kommentaren, ett fnysigt, äckligt fniss som piper lite. Men sen kommer jag på mig själv. Jag har ju nästan EXAKT samma liv. Jag nästan hoppas att receptionisten kan vara sjuk en vecka till så att jag slipper skriva ett CV nästa vecka också. På samma knarriga stol sitter jag och känner mig duktig när jag skriver "att-göra-listor". Jaha? Vad spelar det för roll att jag skriver ned vad jag borde göra.. Det är ju inte direkt så att jag uträttar punkterna på listan. Men på något sätt känns det liiite bättre att spalta upp problemen i min anteckningsbok...

Sanna SKA vi åka någonstans?



Jaja, nog om dig..

Jag längtar efter min kamera så att jag kan lägga in nya fräschingbilder.. Den kameran har gett upp sitt korta kamera liv och har fått åka på rehab.. Jaja, nog om kamerans liv.. Mer om mitt. :D

Nu sitter jag här lugnt och stilla och lyssnar på P1. Det känns ganska bra men jag kan ju inte hjäpa att jag kommer vara (nästan) arbetslös på måndag igen. Och hur känns det för mig? Jo, förstår ni, det känns sådär. Dels eftersom jag inte riktigt känner att min gapande garderob har fått nog och dels för att jag har fått nog av Rachel Ray, Oprah, Momento, city akuten och alla andra never ending tv program för oss arbetslösa. (Jag kan dock inte tröttna på Våra bästa år och jag undrar verkligen om Shawn har fått tillbaka sitt minne, om John, Bo och Roman har tagit sig ut ur Dimeras isoleringsrum och om Mimi ÄNTLIGEN har berättat för Rex att hon har gjort abort.. )

Nu när katten har listat ut vem jag är (och att pappa sjunger med i lugna favoriter) hoppas jag att vi ska ta vårt brevväxlande till nästa nivå och kanske, men bara kanske, kan jag visa henne några av mina moves till Grease lightning.


Snart ska jag träffa Ida som har kommit hem och kommer vara brun och eftersom
jag är genomskinligt vit så kommer vi komplettera varandra perfekt, som vanligt! ♥



Ojjane mig

Oj oj oj.. Jag känner mig som en gammal klagande, ojande och uschande pensionär när
jag sitter här framför datorn och utför tidbokningar, ombokningar och betalningar. Jag fattar
ingenting av de här datasystemen. Jag känner en press på mig eftersom jag hela tiden får
höra: "Ni ungdomar är ju så duktiga på det här med datorer" eller "DU som är så fräsch i hjärnan!"
En liiiten generalisering där..

Den här veckan innehåller alltså nya erfarenheter för mig.
Jag hade också tänkt att hinna med att:
. Sola
. Fixa (väääldigt sena) tackkort för studenten
. Framkalla kort och börja med album
. Försöka hitta ett par jeans som täcker min never-ending-rumpa
. Springa eller överhuvudtaget röra på mig.. Kanske borde börja med strip aerobics so Natacha Peyre? :D

Hur ser allas veckor ut? Jag känner för en utflykt..

Förresten Sanna, jag tycker vi borde åka utomlands kom jag på imorse.
Tycker inte du? Sol, strand, bad, party, sanna och martina?


Nej men fy vad tråkig jag är.

/ Pensionären

Receptionist

Nu sitter jag här på mitt tillfälliga jobb som receptionist på mammas och pappas praktik.
Jag kan verkligen ingenting och jag känner mig lite efterbliven..

Jag har nog aldrig kännt mig så ful. (Eller jo..ett par gånger) Har på mig en orange lite
pösig tröja som framhäver mina skrikande röda finnar och ett par halvtighta vita byxor.
(Allt i lite härlig tandläkar-anda) Kläderna har jag lånat från mamma.

Nej, (jag slåt till mig själv på kinden) nu måste jag bete mig bra på mitt nya jobb!

Hej svejs, sålänge!

Laga nåt av detta om ni kan!

Jga och Robin hade lite idétorka om vad vi skulle äta till middag. Vi gör ett litet äventyr av det, tänkte jag (ja, jag är väldigt lättroad). Så vi åkte till Willys för att shoppa upp oss lite på matfronten..

Jaha, tänkte vi när vi gick in i affären, tog en korg och tittade oss omkring. Ja, naturgodis, sa jag och sprang till den hyllan. Robin tog en cola och så gick vi vidare.

Med en kasse i ena handen och en marsglass i den andra går vi nöjda ut ur affären, sätter oss i bilen och åker tillbaka mot coola city. När vi kom till kungsgatan hade vi suttit tysta hela vägen. Vad fan ska vi laga för mat nu då? Sa Robin och jag tänkte efter.

I vår kasse låg:
-Ett paket marsglassar
-En påse naturgodis
-En coca cola
-En fjällyoughurt med hjortron
-Skorpor
-Tre paket frysta björnbär

Punkt.

Jaha. så nu sitter vi här och tittar på den sämsta programmet i världshistorien, all access. Det handlar om att fergie
har kissat på sig på scenen under en konsert.

Ska åka och jobba om... tre timmar.

Hej svejs!


080906

Jag öppnade precis mina små springer till ögon efter att ha sovit i flera timmar.
Jag tänkte att det kunde vara en bra ide eftersom jag jobbar natt.. Men nu känner jag
mig bara ännu tröttare och absolut inte sugen på att springa runt och plocka upp flottiga
glas på en nattklubb. Men det brukar alltid blir roligt när man kommer dit!

Nu ska jag hit the roads igen. Till Robin. Han verkade inte så jätte exhalterad över
att vi ska ses. Men vafan. Jag har inte så jätte mycket annat för mig.



Saknar att förfetsa med alla de här tjejerna hemma hos Frida. (Räkna dock
bort att Frida spiller på sin klänning och stampar runt i lägenheten med tvål
och en hårtork)
Saknar inte ni det?


My secrets


I Linköping hittade jag den finaste dagboken jag någonsin sett. Dagboksskrivare som jag är, kunde jag
inte låta bli. My secrets, rosa, ett hjärta. Den har allt! :)


Idag kunde jag inte heller stoppa mitt shopping begär. Jag köpte en parfym, ansiktsrengöring och en tröja
som jag itne kunde motstå. Jag är inte 100 % men jag gillar den. Först tänkte jag slå till på en likadan, fast
rosa (typ som dagboken) men jag gillade den bruna färgen. Var tycker ni? Är det en keeper?



Nu ska jag ta ett sista sprut av min parfym (jag kommer osa fram som en permanentad, tjock tant
som försöker dölja svettlukten, så mycket parfym som jaghar sprutat på mig idag.

You'll definitly smell me later!!

Brun utan sol = min vän

Jag kom precis att tänka på (eller jag påmindes av mina ofattbart vita ben) att det kanske är dags för lite brun utan sol. Jag kan bara ha det på benen för resten av min kropp är liiite för känslig för att klara av den kemiska reaktionen av BUS-krämen. (Jag tror jag överkonsumerade krämen i åttan och utvecklade min allergi)

Men hur många hemska upplevelser har man inte haft med brun utan sol? När jag gick på högstadiet var det min bästa vän. Jag ÄLSKADE att ha brun mage.. (??) MAGE?! Varför det? Resten av mig var ju snögubbs-vit. 

Robin har också testat på det här med brun utan sol. En dag i sin barndom (han kanske var runt.. 16?)  går in i badrummet , får syn på sitt vinterbleka ansikte och tänker. "Imorn ska jag till Stockholm, vad fan ska jag göra åt det här. Mitt ansikte är ju genomskinligt" På badrumshyllan står den. Mammas brun utan sol flaska.
"YES, the solution" tänker Robin. "Här ska inte slösas". Han häller ut en rejäl klick i handen och gör en svepande rörelse över aniktet. Och jag menar verkligen bara EN svepande rörelse.

Nästa morgon vaknar Robin med ett gul-brunt handavtryck i ansiktet.
 
Ja, i stockholm måste man ju sticka ut lite för att synas.


Lilla plutt, plutt Robin.

Frida & Martina Fika

Idag ska jag bege mig till Norrköping city och uträtta lite ärenden.
Och så ska jag träffa Frida. DET blir dagens höjdpunkt!

Dessutom ska jag vara duktig
♥ Gå till banken
♥ Köpa ett sidenband så jag kan pimpa mitt nya fotoalbum
♥ Köpa sminkborttagare och aniktskräm
♥ Kolla nya jeans. VAR FINNS DE PERFEKTA?



Happy, Happy på studentveckan..

 

Perfecto

En heldag i med betoning på hel i Linköping har varit min och Sannas aktivitet idag. Så härligt att byta gator affärer och cafén till något nytt. Vi har shoppat, promenerat, fikat, pratat, ätit och promenerat lite till. 

Jag har fått ett häftigt sug efter att få pyssla. Jag vill klippa och klistra helt enkelt.  Igår gjorde jag klart ett fotoalbum från min komfirmation. Nej, jag komfirmerade mig inte fyra år efter alla andra, jag gjorde helt enkelt bara klart det lite i efterhand. Och detta lilla pyssel tände gnistan av lite mer pyssel. Så idag slog jag till på ett fotoalbum som jag ska sätta in mina studentbilder i! Jippi! 

Tyvärr har jag glömt kamerasladden hos mamma så jag får sno Sannas bilder. Imorn får ni se vad jag hittade! 

 
Jag blev hypnotiserad avvärldens snällaste tant (och förmodligen världens
bästa säljare också) på apoteket och köpte med mig tyå allt hon föreslog.
Dessa vitamindrycker blev våra för ..22 kr? Som hittat tyckte jag när jag stod
helt hypnotiserad inne på apoteket.


Här sitter jag på waynes och vinkar lite sött med fingertopparna mot kameran.
 (Jag har ltid varit såhär fotogenisk för den som undrar, ha ha)


Sanna gör en klassisk dagens outfit. På bildena kan ni se hennes nya page
som jag är väldigt imponerad och lite avundsjuk på. Själv kan jag inte göra
något sådan latjo med mitt lockiga hår. Min söta sol!

Nighty

Sissodär, nu är det dags för mig att gå och lägga mig. Eftersom mina dagar är så otroligt händelselösa just nu känner jag mig väldigt hispig inför morgondagen. Jag och Sanna ska nämligen åka till Linköping. Sanna fick en varning om att åka till Gullspång (någon slags utförsäljning av kläder, dit vi tänkte åka i första hand) eftersom det bara fanns stövlar och orange tröjor kvar.

Vi har därför bestämt oss för att göra en stor satsning på Linköping. So nice!

Vi ses imorn.... Förhoppningsvis med kameran fulladdad med min fynd så ni kan tycka och tänka om det.

Godnatt loves!


Battle på wasa

Jag har precis återhämtat mig efter personalfesten (har legat på exakt samma ställe i soffan i snart två dagar och kollat på våra bästa år, oprah, top model, outsiders, extreme home make over, rachel ray och alla andra program som är gjorda för alla oss som inte har något att göra om dagarna.) 

Personalfesten gick vilt till som vanligt och efter att ha ätit kräftor, danskat och mimat med ett skaft från sopboste gick jag och nästan alla andra i gänget (inte ida tyvärr) till wasa. Det var min förtsa gång någonsin på denna glamorösa nattklubb. Men gillar man skinnvästar, rumpspringor, blekta jeans och ölmagar så gör man. 

Jag, Olle och Martin gjorde det bästa av situationen och började dans-battla. När vi tröttnade på att toppa varandra (vid det här laget hade jag bl.a dansat på scenen (ensam) och runt en pelare, med andra ord SKÄMT UT MIG) började vi utmana folk runt omkring oss. Vilka talanger vi hittade! Men jag visste att det fanns mer.
Jag såg mig omkring och såg en man i grå kostym. Det gick inte att missa att han bara väntade på att jag skulle peka på honom. (Att peka innebär alltså att man "lämnad dans-facklan vidare) Och visst, jag påkade på kostym nissen. 

Den där kostymen satt inte kvar länge, utan mannen slängde av sig den och gick med bestämda steg mot dansgolvet. I hans blick läste jag "här ska det dansas" och OM han dansade. Han började med att slänga sig ned i splitt. 

Behöver jag säga mer?

Den kvällen slutade när lamporna tändes och musiken tystnade på wasa.  


På en annan personal tillställning.