Det sociala spelet

På min söndagskväll underhöll jag mig själv genom att kolla på det sociala spelet.
Egentligen tycker jag faktiskt att de inte riktigt har lyckats med pogrammet till 100%
men det finns vissa inslag som är sjukt roliga!


Dock måste jag säga att Jonas Gardell passar bättre... någon annan stans än i
min TV ruta. Jag blir helt nervös av att kolla på honom. Inte nog med att han blir högröd
i ansiktet varje gång han pratar, att han tappar andan efter att han pratar (om han någonsin
är tyst) eftersom han aldrig andas och att hans ögon ser ut att tränga ur sina hålor för att han är så hispig,
han har också de allra största svettlökar jag någonsin sett. Den mörkblåa bölen (som är så stor så att
man inte ens kan avgöra att den kommer från armhålan sträcker sig ned till armvecket. 
Mina ögon fixerar sig alltid på dessa så jag lyssnar aldrig riktigt på hans skämt... 

På tal om det sociala spelet. Hur skulle ni reagera i denna situation som uppstod för mig i morse?

Jag är påväg mot busshållsplatsen och ser att min granne står där. Det är ingen som jag har särskilt
mycket kontakt med, han är vuxen och pappa till tre barn, så vi har inte särskilt mycket gemensamt heller.
Jag överväger först att stanna en bit ifrån och låtsas att jag inte sett honom. Och sne när jag går förbi honom
tänkte jag att jag skulle spela helt överraskad och hälsa glatt. Men det verkar nästan lite larvigt att stanna
100 meter ifrån den ursprungliga hållplatsen. Om han dessutom skulle få syn på mig därborta skulle det 
vara uppenbart varför jag inte ställt mig närmare. (Jag har ju verkligen inget emot min granne). 

Jag bestämmer mig istället för att gå närmare och när jag går förbi söker jag ögonkontakt och hälsar. 
När jag väl har hälsat går jag förbi ett par steg för att markera att jag inte hade tänkt att inleda ett samtal, 
för OM jag skulle inlett ett samtal (OM VAD...???) skulle jag ju varit tvungen att sätta mig ned bredvid min granne
och då skulle det säkert uppstått 1000000 pinsamma tysta stunder under bussresan. Och det ville jag ju inte riskera.

Så här hanterade jag alltså mitt sociala problem. Hur skulle ni gjort?   


Mitt försök att visa Jonas svettisar

Kommentarer
Postat av: sanna

Haha. Kan denna granne ha ett namn som Jonas Doll? :) Jag hade nog gjort det samma...kanske lagt på en artighetsfras om det var rätt läge! Puh

Postat av: tjoffe feat cate

jag hatar jonas gardell

han är marks motpol

2008-08-26 @ 00:56:31
URL: http://www.tjoffe.com
Postat av: sanna

Ahh, mkt bättre:)

Vad ska fröken Engwall hitta på i veckan/helgen? Puh

2008-08-26 @ 13:43:47
URL: http://sannie.webblogg.se/
Postat av: sanna

Jag tycker ni är jättelika ibland, men iblan inte alls. JAg vet inte om jag tycker att jag själv är så lik Reese heller, men jag behövde ngt at skcvia om:P

Just det, var det kul i oxelösund?

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra...kanske hjälpa Adolf lite det beror på när han sak flytta. Men nästa vecka skulle det vara kul att hitta på ngt:) Pu

2008-08-26 @ 14:39:43
URL: http://sannie.webblogg.se/
Postat av: Cate

Well thank you, cupcake!



Måste varit tjoffe som postat kommentaren ovan?

Känner du honom?



Ugh... Jonas G

2008-08-26 @ 16:27:16
URL: http://www.tjoffe.com

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback