Neej, nu ljuger jag...

Jag har verkligen sett fram emot fredagen, julbordet och att få göra iordning mig lite eftersom mitt utseende den här veckan har varit totalt bortprioroterat. Igårkväll fick jag mig en tankeställare och jag hoppas att det var en till som fick det..
Igår natt ställde jag klockan på 06.20 för att ha gott om tid för både frukost, duschning, plattning av håret och sminkning. 

Klockan ringer, jag går upp, ställer mig i duschen är glad och pigg äter en mysig frukost och kommer i tid till jobbet. STOPP, stopp, stopp. Nu ljuger jag. Vi tar om det. Klockan ringer, jag ligger kvar. I en timma. Jag rusar upp kvart över sju, snubblar in i duschen, blåser håret som aldrig vill bli torrt, försöker platta ner frizzet, bränner mig på plattångnen, välter en jättefin ljuslykta, börjar gråta, tröstas av Robin, hinner inte sminka mig, äter frukost stående i köket, och häller ut det sista i vasken. Förstör mina skor i snöslasket.. Och slutligen, kommer för sent till jobbet

Varför har jag en känsla av att dagen inte alls blir som jag todde?  

Nu ska jag ta en stor kopp grönt te med smaken päron och grädde och försöka intala mig själv att det kanske inte är så farligt som det känns just nu.


Kommentarer
Postat av: Cats

Hej storljugarn!

Jag har sjukt svårt för att ta mig upp på morgnarna nu när det är så mörkt ute! Alexander får dra av mig täcket! Han är min personliga väckarklocka! Som tur var börjar vi inte så tidigt, har jag sagt att vi säljer julgranar? Japp, det är vi och pensionärerna! Så ska mamma och pappa köpa en gran rekommenderar jag dem att köpa varsin nyhuggen stegeborgsgran från oss! (Neeeeejdå, jag gör inte reklam). Kraaaaaaaaam

Postat av: Anonym

Hihi, ja precis! Ja det gick bra, fast han var lite sliten sen igår ;) ni hade haft personalfest eller något sånt va?

Jag ska provjobba nån gång i mellandagarna.. Hoppas det går bra!

2008-12-15 @ 23:02:25
Postat av: maija

ojsan, det var jag som skrev den anonyma :)

2008-12-16 @ 15:35:43

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback