Du som är lite rödlätt....

Jag och Hedvig anländer till parfymeri L och ska bli sminkade. En söt tjej hälsar på oss och Hedvig är först ut.

Tjejen: Ok, jag ser på din utstrålning att du är en naturlig tjej. Du ska ha en lätt make-up. '

Hedvig blir sminkad med lite ljusa toner och lite ljusbrun ögonskugga.
Efter en halvtimma är det min tur att sätta mig i smink-stolen.

Tjejen: Jag ser direkt att du har en helt annan utstrålning. På dig kan vi köra på lite hårdare. Hur brukar du sminka dig?

Jag: Ja, kanske lite solpuder, rouge masc.....

Tjejen: Stopp, stopp, jag behöver inte veta mer, jag vet exakt hur jag ska göra. Lite exotiskt, brun, guld, djupt.

Okej, tänker jag. Det kan väl bli bra med lite guld och brunt.... Tjejen sprayar på en foundation och börjar plötsligt skratta. "Oj Oj Oj, den här är alldeles för mörk ser jag." Vi tar bort alltihop. Istället väljer hon en VIT foundation och smörjer på ett tjockt lager. 
 
Hon väljer sedan en ORANGE ögonskugga och tar på hela ögonlocket.. Och säger: "Du som är lite RÖDLÄTT passar perfet i den här ögonskuggan...

Jag sväljer och tänker: VA?

För det första Är jag rödlätt?
För det andra Om jag skulle vara rödlätt, skulle jag verkligen passa i orange ögonskugga då?

Tjejen: Nu väljer jag en kajal i purpur-lila, sen är det bara finishen kvar, ett läppglans.... 

Jag hoppas att jag ska få ett neutralt läppglans för att tona ned det lila och vita och orange.. (jag ser just nu ut som att jag lider av en obotlig sjukdom) men.. vad väljer hon? Jo... Ett brunt läppglans. 

Tjejen smetar på det bruna läppglanset efter att hon målat läpparna med en brun läppenna. 
Efter en stund utbrister hon: " Jag känner mig inte nöjd"

Jag tänker: Nej verkligen inte jag heller. 

Tjejen Jag vill ha ett ännu brunare läppglans.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Denna saga slutar med att jag bränner 600 på helt andra prudukter. I samma sekund som jag går ut ur affären törkar jag bort mina bajsläppar, tar på mig solglasögonen och går till jobbet där jag tvättar bort sminket. 


Det här är som ni förstår INTE mitt öga. 



  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Martina! Emme som skriver :) Läste din blogg, och inlägget om Dior sminkningen. Väldigt annorlunda sminkning får jag lov att säga. Stackars tös, hon måste varit ny?! Först sa hon "lite exotiskt, brun, guld och djup" - men resultatet blev orange, lila, vit och brun.. Haha, en aning fel enligt hennes första tanke. ALLA kan sminka bättre än så! Hoppas du valde bättre produkter sen i allafall!

Hoppas allt är bra annars :) Blev studenten bra och lyckad sen?



Kramar

Postat av: jenny

ojojoj, de där låter inte speciellet snyggt? haha. Dåligt!! Låter som hon var väldigt ny eller utan utbildning? hehe

2008-06-30 @ 09:42:28
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

aha, va dumt!

Aa va tråkigt, men sitter du med sandra & hedvig då? eller helena kanske? eller sitter du bland gamlingarna? Synd att du inte sökte jobb här istället då:)

2008-06-30 @ 13:14:09
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

och förästen, nej ja har ingen semester... as tråkigt. men med detta väder gör det ju inte så mkt. Har du?

2008-06-30 @ 13:20:48
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

HAHAH... så himla roligt!

ja skrattade högt bara för att jag hörde själv hur du berättade detta när ni kom till jobbet =)

2008-06-30 @ 21:27:47
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Maria Arnehed

Tycker om det du skrivit! Skojigt att se lite fina saker och inte endast det generella grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)


Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback