19

Jag sitter här med mitt lilla post-it block framför mig. På lappen läser jag.. (Anders Lundin)... 19.
Japp, det är så många dagar jag har kvar på jobbet. Jag drar bort en lapp varje dag så imorn kan man lätt räkna nu att det är 16 dagar kvar. Haha, nej 18 såklart. Jag skulle bara chocka er med lite dålig huvudräkning.

Det känns som att jag kommer närmare och närmare den dagen när jag måste ta ett beslut om vad jag vill. Varje gång jag drar bort en lapp känns det lite bättre. Men jag får ångest samtidigt. Vad ska jag bli när jag blir stor egentligen? Är det nu jag ska resa eller ska jag börja plugga så fort som möjligt. Om jag inte börjar plugga nu, kommer jag glömma allt jag någonsin har lärt mig under mina skolår? Kommer jag komma in? Vad händer om jag kommer på att jag inte trivs..? Kommer jag ha vitt hår och rynkig stjärt som hänger ner ved knäna när jag har pluggat klart?.... ÅH!

Jag kan inte vara den enda nittonåringen som känner så..? 

Nu ska jag dricka grönt te. Igen.



Alltså, finns det något i mitt liv jag kan sluta vela om..? Jag vet inte ens om jag vill ha sommar eller vinter.

Kommentarer
Postat av: mm

Du kommer lyckas vad du än bestämmer dig för att göra plus att du aldrig kommer bli så ful som du pratar om :)

2008-11-25 @ 15:58:23
Postat av: linn

tack!! du är inte ensam, verkligen inte!! nästan värre ångest nu än inför studenten!


Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback