1700-tals människan = Martina

Igår var det mysigt att ha en Ida-och-Martina-kväll med popcorn, te och tv. Men innan våra munnar gick igång (det största samtalsämnet var gamla minnen, och med gamla menar jag främst studentminnen) tog jag en dusch. Det var då jag fick syn på den... Jag såg den först i ögonvrån. Vit, svallig och osmickrande. Jag pratar förstås om min kropp.
 
För att illustrera vad jag såg visar jag bilden här under.  Magpartiet har växt till en kula. Det ser ut som att jag har format kroppen med hjälp av en korsett. Och inte på ett positivt sätt, utan på det där sättet då det ser ut som att mina inre organ har förflyttats till nedre delen av magsäcken. Själva huden.. Ja, vad ska man säga. Inte någon skir persikohud direkt utan snarare som en grovkornig megapixel upplösning. Nej, nu måste jag ta tag i det här!


Kommentarer
Postat av: Anonym

herregud människa. Det är normalt med former. Du kanske har blivit kvinna. det finns så mycket annat att bry sig om än sin kropp. hoppas du hinner inse det innan du blir allt för gammal.

2008-11-06 @ 20:15:54
Postat av: Anonym

Hahaha.. Vilken skön beskrivning...! "grovkornig megapixel upplösning".. Du är rolig du Martina! :)

2008-11-07 @ 09:25:49
Postat av: Cattacut

Haha... jag trodde att du hade lagt upp en bild på mig först men när jag tittade närmre såg jag att så var inte fallet. Min kula började komma lite efter sommaren! Restaurangmaten har satt sina spår. Nästa sommar blir det bara sommarsallad för min del!



Ooh noo! Sånt blir man lagom gnällig över! Men du lyckades ju återskapa kommentaren rätt bra! Jaaa självklart! Byggarbetsorange är ju hetare än hett!

Om jag bara ska våga köpa ett par jag med så jag blir lika cool som du fnizzz



Jo jag vet! London låter ju lite mer "exciting" men allt hänger ju på vem umgänget är! Verkar som att det blir "bal på slottet" och mellandagar i London istället! Vi får se...

Men tunikor kan ju vara jättefint med rätt accessoarer och schyst snitt! Du får köra på lite bohem med flätor eller nåt. ;) Nej spara lökringarna till något från Indiska! De plaggen har redan en annorlunda odör över sig!



Haha.. menar du att du har startat en "I dare you"-duell? Jag har en känsla av att du inte kommer att vinna... eller vad säger du?



Hälsningar från en sjukt trött Catta som varit uppe och jobbat hela natta!


Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback