Analys: shoppingtyp

På följande sätt analyserar Sanna min shoppingteknik.. So true.

Martina
Martina sätter kvalitét före pengar. Hon köper ett mycket dyrt plagg (efter lite eftertanke) och älskar sedan det plagger som ett barn i en månad eller två. Hon slösar inte på skit som hon inte vill ha, men hon öppnar gärna plånboken när hon har hittat "DET"!

Jag tycker att Sanna shoppar såhär:

Sanna
Sanna kommer in i perioder där hon köper det mesta i en stor mix. Hon köper några lite dyrare plagg (men aldrig något med chockpris), lite på h&m, lite på nätet och lite på second hand. När hon har ett shoppingrus kommer hon hem med allt ifrån höööga platåskor till lila mjukiströjor. Efter en period av shopping är det torka ett tag.... tills det börjar igen.

Enligt mig shoppar Ida såhär:

Ida
Ida shoppar allt. När hon ser något hon tycker är snyggt, antingen på någon annan eller i en affär så köper hon det. Ibland kan man undra var pengarna kommer ifrån (fonder?). Ida är inte den som sparar. När lönen finnns på kontot är den inte där för att stanna. Ibland är hennes köp mindre genomtänka och vissa gånger tror jag att shoppingsuget blir större när en orange prislapp sitter på plagget. "Åh, bara 199! För den HÄR koftan" Eller "19 kronor, för ett diadem, det har man alltid användning för.". Ida kan också shoppa efter färg. Färgen rosa fångar alltid hennes uppmärksamhet. 

Am I right? ;)

Kommentarer
Postat av: sanna

Hahaha, det där var faktiskt som att slå huvudet på spiken:)

Åh, jag vill inte shoppa så! Jag vill shoppa smart inte som värsta periodaren. Hur har ni det på 4:an? Puh & KraHH

Postat av: Ida

Du den där pilen satt rakt i hjärtat. Men nu är det slut på mitt missbruk:) Gör en ny analys om ett halvår så ska vi se hur det ser ut då:) jag ringer dig nu:)

2008-10-15 @ 13:51:49
URL: http://idalinnea.webblogg.se/
Postat av: heddan

jag då? jag inkluderas aldrig i dessa engwall/andersson med flera analyser =( =(

2008-10-15 @ 16:01:16

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback