Gourmetmiddag på S:t olofsgatan

Jag bara fick ett enda tips på kvällsmat (från Ida) :

"Jag var för lat för att hälla upp havregryn i en tallrik med 2 deciliter vatten och köra in 2 min i micron så jag bestämde mig för något ännu mer lättlagat. Hälla lite fil i en tallrik och plocka fram en sked."

Jag tyckte väl att tipstet inspirerade mig ungefär lika mycket som mina egna idéer och bestämde mig för att gå till ICA för att hämta lite inspiration genom att titta på matvarorna. Det funkade inte. Det enda jag såg var en kortklippt tjej med raggsockor och en jacka från 1978. Och vad ska man få för inspiration då? Jag kom hem med tortellini, bacon, frukt, knäckebröd och hjortronyoughurt. Varor man kan laga en gourmetmiddag med, med andra ord!

Jag skippade min idé om att laga något som komplicerat som tortillini med spenat och bacon och bytte den mot en frukttallrik och smoothie. Jag lade tiden på att diska och plocka i ordning min kära pojkväns kläder istället. Jag hade tänkt visa er min goda kvällsmat, men eftersom min mac inte vill samarbeta med mig, förstår jag inte hur man lägger in bilder från mobilen. Någon som vet?

Nu ska jag dricka hallonte och kolla på Tila Tequila som alltid verkar vara på tv när jag slår på den. Problemet är att de aldrig kommer längre i serien! Jag vet inte hur många gånger jag har sett Bo få sin käke avslagen.  

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: ....

Du borde nog söka efter en läkare det kan inte vara hälsosamt att se ut sådär :)

2009-02-10 @ 00:29:36

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback