Mattips, tack!

Måndag igen. När jag kom fram till jobbet och ställa in min matlåda i kylen ser jag en rosaaktig sörja kletat i min väska. Jahopp, min dressing hade bestämt sig för att inte stanna i sin behållare, utan den ville hellre ligga utspritt och inkletat runt om i min väska. Min almanacka luktar nu som en härlig blandning av vitlök, gräddfil och ketchup. Mm!

Tre  timmar avverkade på denna måndag. 5 ½  kvar alltså.

Jag längtar tills jag kommer hem. Robin är i Stockholm, vilket betyder att jag har en hel lägenhet för mig själv. Just ikväll ska det bli ganska skönt. Men jag måste erkänna att jag kommer att känna mig mycket ensam resten av veckan. Ikväll hade jag planerat en kväll med bad, min solotidning och något väldigt lättlagat. Är det nån som har något tips, till exempel MatlagningsSanna eller mästerkocken Hedvig? :D Alla förslag är väldigt välkomna!



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag var för lat för att hälla upp havregryn i en tallrik med 2 deciliter vatten och köra in 2 min i micron så jag bestämde mig för något ännu mer lättlagat. Hälla lite fil i en tallrik och plocka fram en sked.


Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback