Röka-under-fläkten-nypermanentat, precis vad jag ville ha!



Idag har jag testat den här produkten i mått hår. Den ska tydligen göra
lockarna mer sammanhållna och inte så stela. Jag blev faktiskt lite
besviken när det första jag gjorde efter att håret hade torkat var att sätta upp
det i en knut på huvudet. Inget bra betyg.

Håret blev frissigt och sådär röka-under-fläkten-nypermanentat! Inte riktigt
den effekt jag hade önskat mig kanske..

Nu, till alla er med lockigt hår: Ge mig något bra tips på en produkt som
gör lockarna lite stora och tunga utan att göra dem sprayhårda.
Har jag för höga krav kanske...? Känns som jag har testat allt.

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej Martina, jag hittade din blogg vias Idas :) Jag har också lockigt hår och nu har jag inte direkt tips på någon bra produkt, men däremot den här sidan:http://www.lockig.se/ där står det om en metod som är lite annorlunda för att sköta ett lockigt hår. Blev själv tipsad av en kompis och var väldigt skeptiskt först, för det innebär att man slutar tvättar håret med vanliga shampoon och istället använder lättare "tvättbalsam" som shampoo och sedan ett vårdande. Låter ju lite äckligt kanske ;) men anledningen är att i vanliga shampon finns det uttorkande ämnen (SLS) och eftersom lockigt hår oftast är mycket torrare i grunden så skadas det mer av det än vad ett rakt hår gör. Dessutom ska man undvika produkter med silikoner för de lägger som en hinna runt hårstrået så det inte kan andas = torkar ut.

Lockarna blir mycket finare och mindre frissiga efter ett tag, eftersom de inte blir lika torra. Så detta är ju en lite mer långsiktig metod men jag märkte resultat ganska snabbt. Har använt den här metoden i 1,5 år och mitt hår har aldrig varit finare. Du skulle sett förut, det såg förjävligt ut och var inte särskilt lockigt alls, bara stort och frissigt, men nu har jag värsta lockarna jämfört med förr.

Shit vad långt det blev men ville tipsa dig eftersom det funkat så bra för mig. Kolla in sidan om du vill (och bli inte rädd för att en del är lite extrema och tvättar håret med ägg typ haha, man behöver inte överdriva)

2009-02-19 @ 14:33:15
Postat av: anna

redken har en sjukt bra produkt för lockit hår. en mirakel spray typ.

kommer inte ihåg vad den heter nu, messa mig o påminn så kollar ja upp det. den är SJUKT bra, lockarna håller sig, den separerar lockarna lock för lock o det ser inte sprayat ut.

plus att den luktar väldigt gott.

som sagt, messa

2009-02-20 @ 10:48:24

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback