Rosheshmushtashen

Vilken helg! Mina helger gör det så himla värt det att ha tråkigt i veckorna! Och nu har jag inte så tråkigt  veckorna heller faktiskt! Jag har bytt plats på jobbet och slipper sitta ensam och väsa fram ett tyst skratt åt mina konstiga kunder och mina tabbar. Nu kan jag bara vända mig om och berätta det!

I fredags delade jag, Ida och Frida på tre flaskor vin, och lite martini. Ni kan ju räkna ut hur det slutade...
Det blev en väldigt trevlig kväll, trots två tappade par skor ( Jag kom hem med en svart pumpssko och en beige franssko i väskan, en fanns i Hugos "upphittatpåse" och den hade ramlat ur i baksätet på bilen, så nu är de i säkert förvar i min skohylla igen!) 

Efter fredagsnatten vaknade jag i soffan till ett väldigt högt ljud av tvshop som ville sälja brunkräm. På soffbordet låg en halväten rostad macka med bearneisesås på. Jag kollade med avsmak på mackan, drog ned persiennerna, stängde av det förskräckliga ljudet av tvshop och gick och lade mig.



Vi tyckte att det var fantastiskt roligt med rosettmutaschen som efter vinet blev
 rossheshmushtahsen! "Rosheshmushtashen dricker vin"


Frida hade en otippad bastu hemma hos sig... Den blev mycket uppskattad under ungefär
4 minuter!



Senare under dagen blev det museum och en lunch på stan med mamma!

Under lördagskvällen firade vi Mikaelas 20 års dag och festade vidare till Jönsbergska och Otten. Robin hade drickartävling och det slutade med att han gick runt och sa "Yo mother fucker" till alla han fick syn på, med sina dimmiga ögon. Så ni som fick den hälsningfrasen av en brunhårig kille med ostadiga ben, behöver ju inte ta illa upp!   

Kl tio på söndagsmorgonen väckte jag Robin till liv och TVINGADE honom ur sängen. Jag trodde nästan att jag skulle avlida av alkoholförgiftning bara av att pussa på honom.

Vi åt fil med blåbär (min favorit, Robin förstår inte hur man kan äta det till frukost, själv var han sugen på köttfärslimpa) 
Sen åkte vi skidor i yxbacken hela dagen. Jag lyckades genomföra 2 ½ års aktiviteten tillslut!


Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback