"Inte ha för hög press på att uppdatera bloggen"

Har ni också tänkt på hur Blondinbella utformar sina listor med saker hon är missnöjd med eller på vilket sätt hon vill förbättras. Det är alltid saker som hon redan är väldigt, väldigt bra på. Så bra att hon nästan måste tona ned lite på allt det braiga.

 "Unna mig en lyxig chokladbit i veckan" "Inte ta på mig alla uppdrag som folk erbjuder mig" "Unna mig en träningsfri dag" "Inte vara för ambitiös i skolan" Detta har jag och Hedvig naturligtvis båda tänkt på och utvecklat i våra sms-konversationer.

Konversation 2009-02-24

1. Hedvig skickar en bild på sin dresscode för dagen och meddelar att hon inte ätit en, utan två semlor.

2. Jag skickar en bild på mig själv efter träningspasset och skriver: Har ätit en semla idag. Men det var inte vilken semla som helst utan en mastodontsemla. Gick och tränade, (för första gången på typ fyra veckor) fick eksem i ansiktet. Nästa punkt att checka av: Inte ha så hög press på mig själv när det gäller träning. (Blondinbella på tvärtomspråket)

3. Hedvig svarar: Jag valde mellan två vanliga semlor eller en chockladdoppad weinerbrödssemla (?!) Herregud! Kan jag inte bara at mig samman. Punkt tre: (på Blondinbellas lista) Tillåta mig att äta något onyttigt ibland och inte alltid vara så ambitiös. 

Konversation 2009-02-25

Jag svarar. Dagens punkt att checka av: Intala mig själv att det är OK med EN dag utan träning. (Läs: En träningsfri dag en gång om dagen)

Hedvig svarar: Min assistent försöker övertala mig att inte ta på mig alla uppdrag jag ser utan istället äta en pizza. Pizza, jag?! Men ibland måste man rannsaka sig själv och jobba med sina svageheter. 

 Nu är det min tur att spinna vidare på det här. Perfekt tillfälle för att dra ut på ett skämt som är avslutat för länge sen. Ahh, min specialitet! He hee

 

Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback