Australien

Nu för alla er (eller ska jag säga er båda) som fortfarande läser min blogg...
Här kommer bilderna från Australien, del 1. Bilderna från mammas kamera.
Enjoy! :)

"Se förväntansfulla ut" KLICK.

Syster med världens sötaste 2 åring, Ruben!

Shopping!

Strand, familj och bondi beach!

Bondi Beach igen!

Behöver jag ens skriva nåt?

Mmm, japansk mat. Man kunde nästan tro att vi var i Japan ibland. HUR
många kineser och japaner som helst. Man beställde maten på en 
touchscreeeeaaaM. :D (för alla er som kollar på boston tea party)

Världens sötaste strand som vi inte fick stanna på eftersom vissa i vår lilla
familjekonstallation var trötta på solen. Inte undra på det när färgen på vissa 
delar av kroppen påminde om min klänning som jag hade på mig på julafton för
11 år sedan. Vi kan väl säga såhär; Den klänningen var inte brun. 

Studsmamman, höghus. Trots värmen och solen och allt annat som inte passar
vid jul satsade endel verkligen på den högtiden.. 

Här är världens sötaste... 6 månaders bebis, Isac!

Jag har alltid haft en god hand med barn...
(De brukar gilla min 10 cm långa utväxt i mitt gula hår)

Pic nic i parken på nyårsafton! Ost & kex, vin, champagne, sallad, färska 
jordgubbar och fyrverkerier.. Och sen en gaanska lång utekväll efter det. 
(Där fick inte mammas kamera följa med, så inga bilder nu tyvärr)

Sydney, Kusinmat och Australienarnas stösta intresse; skriva reklam-
meddelanden på himlen. 
Hedvig: Yes, då kan vi bli lite bruna när vi snorklar. Solen tarju genom vattnet. 
Jag: Ja! Tur, jag har ungefär samma färg som michael jacksons underarm.

Snorkelinstruktör: Det är brännmaneter i vattnet så alla ska ha på sig en 
heltäckande dräkt under hela snorklingen. 

Mannen: Hej vill ni ta en bild med en papegoja för 200kr?
Vi: Nej tack. 

(Mamma springer fram och tar, inte ett, inte två, utan tre kort på mannen. I
smyg. )

Jag: Men mamma, tror du att han tar betalt för korten så att man ska kunna 
ta bilder på papegojorna med en egen kamera..?
Mamma: Nej, för de där är kakaduor.

Så himla typiskt svar av mamma. Den lilla know it all-människan. :)

Djungelvandring!

Ser ni krokodilen?


Hedvig och jag

Innuti ett träd som växte i regnskogen.

Jag försökte bättra på michael jacksons underarmsfärg till michael jacsons
övenarmsfärg.

Påväg till kvällsmiddag! (notera attjag står på tå för att inte se ut som att jag
är barnet till min väldigt unga och snygga mamma)

Sydney harbour bridge, jag smakade mitt första ostron, mamma, Lars, Cia.

Kusiner!

Oscar, jag, Heddan och Ruben. 
Operahuset!


Jag och H !

Del två kommer så fort jag orkar resa på mig, gå till grderoben och leta reda på
min kamerasladd.. Med andra ord, det kan ta ett tag! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha du skriver så roligt!! skrattar nästan alltid högt när ja läser din blogg :)

Postat av: Sandra

åhh va härligt det ser ut.. och du o hedvig är såklart snygga som vanligt!!!! underbarn!!!!



2009-01-20 @ 21:46:34
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback