Dolt nummer 03.27

Jag kollade min mobil nyss. Dolt nummer 03.27

I samma stund som jag får syn på min samtalslista spelar sig ett samtal upp i mitt huvud. En gäll, nyvaken röst och en killröst med väldigt mycket östgötsk dialekt. Den gälla rösten var tyvärr min.. (inte för att jag hellre vill att den mörka östgötska rösten skulle vara min, men jag hade föredragit att inte vara någon av dem.)

Under samtalet var jag halvt i min dröm och halvt i verkligenheten. Om jag kunde höra mig själv såhär i efterhand skulle jag nog skratta lika mycket som killarna i bakgrunden gjorde under samtalet igår. En klassisk busringning till Fröken Engwall helt enkelt.

Jag lyckades i alla fall avsluta samtalet efter några pinsamma minuter samtidigt som jag tänkte: Jaha, det där var nog inte den personen som han sa att han var. Men skit samma, jag får kolla upp det där numret imorn. 

Alltså, kolla upp numret. Vad hade jag tänkt mig? Söka på "dolt nummer" på hitta.se eller?

Det här är ungefär det jag kommer ihåg av konversationen.

Jag: Hej det är Martina.
Jag: Vem är det?
Personen: xxx
Jag: Jaha... men vem är det?
Personen: xxx xxxxxxxxx
Jag: Men. Varför ringer DU?
Personen: Du var inte ute idag va?
Jag: Nej, men jag antar att du var det.

Personen: Ja, jag saknade dig faktiskt på Hugo.
Jag: Jasså. Hur är det med din tjej då?
Personen: Nej alltså, det är inte så bra mellan oss.
Jag: Jaha, vadå då?
Tystnad.
Personen: Nej.. 
Tystnad. 
Jag: Jaha, men det var ju ett bra svar. 
Tystnad. 
Jag: Nehe.
Personen: Hon ligger här på soffan.
Jag: Jaha...

(ALLTSÅ HUR MENINGSLÖS ÄR DEN HÄR KONVERSATIONEN?)

Jag: Men nu måste jag nog sova. Jag ska jobba imorn. 
Personen: Jaha. 
Jag: Ja... så.. Jag måste verkligen sova.
Personen: Men när gick du och la dig då?
Jag: Men vad har det med saken att göra? Nu måste jag sova..

Antar att jag har förträngt det pinsamma delarna.. Det man inte vet mår man itne dåligt av. :D


Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback