Dörrhandtag, lackerade ytor..

Hej alla!

Imorse vaknade jag med världens huvudvärk efterson jag drömde att Robin gjorde slut med mig och jag grät ungefär en hel dag (i drömmen) och så satt jag och väntade på en gammal busshållplats (som jag aldrig sett i verkligenhetern) och väntade på en buss som skulle gå till Jursla. Dit kom Ida och tröstade mig. I samma stund som jag insåg att jag skulle bli tvungen att ändra min status på facebook vaknade jag. Jag misstänker att jag gråtit en skvätt i verkligneten också (i sömnen), därav huvudvärken.


Som tur var hade jag en lååång sovmorgon och jag hann med både en varm dusch, två koppar te, smoothie, annanas, top model, oprah och rachel ray. Eftersom jag spenderar mina sovmornar (hur stavas det egentligen?) helt själv blir det ofta så att jag har sällskap med min bästa kompis, TV:n. Därför blir det naturligtvis ganska mycket reklam för mig.

Jag satt och funderade på det där med reklam. De är ju ofta ett väldigt störande moment när man vill titta på ett progam eller en film. Men det är ju lite det som är grejen med reklam. Det som man stör sig mest på är också det man kommer ihåg.

Ta den här reklamen för Skoda. En man med skrovlig röst räknar upp vad som ingår när man köper bilen. På denna lista finns riktigt häftiga detaljer som... Dörrhandtag och eldrivna fönsterhissar, lackerade ytor, justerbara säten fram.. DÖRRHANDTAG? Jag vet inte om det är jag som har lite för höga förväntningar om jag skulle köpa en bil, men jag räknar nästan med att få dörrhandtag på min bil.. Det känns inte som en sån detalj som man räknar till det-här-får-jag-på-köpet-listan...

Min poäng är, jag minns vilken bil reklamen faktiskt presenterar eftersom jag stör mig på att han räknar upp så självklara saker! Det kanske helt enkelt är meningen...

Eller också brukar skodas bilar ta liiite extra om man nu skulle vilja ha en bil MED dörrhandtag och billack på utsidan. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har tänkt på exakt samma sak!

2009-01-21 @ 22:52:23

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback