Martina förklarar...

.. för en kund hur ett modem ser ut!

Kunden: Jag är verkligen en nybörjare på det här med internet... Men jag skulle vilja beställa ett bredband.

Jag: Okej, men det är inga problem! (Vääldigt sjävlsäkert)

Kunden: Behöver jag nåt speciellt för att koppla upp mig, förutom datorn?

Jag: Ja, du behöver ett modem, som ska sitta i förstajacket.

Kunden: Okeej.. eh.. Men är det en stor grej som tar mycket plats eller..?

Jag: Nej det är som en skolåda.. typ.. Eller.. ja..

Kunden: ..... okej. Oj, låter ganska stort ändå..

Jag: Nej men alltså, en pytteliten skolåda.. Mer som en smyckesbox..

Kunden: Jaha! liten!

Jag: Nej men nja.. kanske inte riktigt så liten. Se det som en blandning av en skolåda och en smyckesbox.

Jag kände mig, som ni förstår, fantastikt professionell vid det här tillfället! Men jag repade mig nog under samtalets gång för det slutade, konstigt nog, med att jag beställde ett bredband åt kunden! Yeah!




Kommentarer
Postat av: Leo

hahahaha, dör av skratt


Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback