Ledig x 2 & Fest x 2

Eftersom jag jobbade i helgen hade jag två lediga dagar förra veckan! Det är
så himla skönt att unna sif lite vardagslyx under de dagarna. Inegn annan har
ledigt (nästan) och man får sova på mogonen och äta långfrukost! Jag köpte
till och med färska jordgubbar för att fira min mitt-i-veckan-ledighet!

Det som är negativt med helgjobb är ju just att man jobbar på helgen. Inget
utrymme för sena kvällar eller gå-på-stan-dagar. PLUS att man måste jobba
sju dagar i rad veckan efter.. 
 
På torsdagen åkte jag och Ida till Vingåker. Det är en liten tradition vi har skapat,
där fika på Fikarummet ingår, Fikarummet har nu gått i konkurs och heter istället
Joan's. Men det nya stället får också godkänt! 


På fredagen tränade jag och Ida dans och efter det gick jag ensam hem. Jag tyckte så
fantastiskt synd om mig själv och funderade under tiden jag gick de tunga stegen
hem till en tom lägenhet på hur jag skulle få timmarna på kvällen att gå.. En timma
senare ringer mobilen och ida säger: Ta med dig och gå ut om 10 min, vi kommer
och hämtar dig.
Det hela slutade med en spontanutgång och invigning för Idas bror
som efter ett besök på Delhi kunde tänka sig fler utekvällar.. fatta då vad han tänkte
när han kom till Otten och möttes av en storasyster med en drink i handen.. !! 


Helgjobbet hindrade mig inte från ännu en utgågn på lördagen. Det var så himla
kul att träffa några av mina gamla 9C:are.. Platens var det äckligaste uteställe jag
har varit på. Men det var en riktigt lyckad kväll i Linköping!

Jag och Alex flashar med solbrännan på balkongen! + Jag och Petra technodansar!


Kommentarer

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback