Sista timmen!




Nu sitter jag helt ensam framför datorn och väser fram ett immande skratt åt alla
kort som jag inte har sett på länge. Det slog min nyss att jag just nu spenderar
min sista timma som tonåring! Imorn fyller jag nämligen jänmt! Hejdå kan jag
nu säga till mitt spralliga jag som dricker rosé (och shotts och mojitos och
rosa pantern och rött, vitt vin..
), hejdå spontana utgångar och klädköp.
Hej deklaration och helgjobb och sparkonto.

Men herregud, tänker ni nu..  Hon överdriver ju så att hon ramlar av stolen där borta i sitt
lilla datorrum!
(och får fyrkantiga ögon, som min mamma sa när jag hade tittat för länge
på tv, när jag var liten)

Ja, och då tänker ni helt rätt! Jag skjuter upp det där med pensionsspara ett tag till!
Tacka vet jag rosé!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: heddokiddo

jag tog det på största allvar. Hade en seriös 20-års kris och försökte gråta mig till söms tills pappa kom in och sa åt "jösses, ta dig samman nu hedvig" Ihelgen ska det firas!!

2009-03-11 @ 04:16:10
Postat av: Lisa

hahah du skriver ju för roligt!

2009-03-11 @ 10:41:25

Kommentera gärna :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentera här:

Trackback